מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי הודיע היום (שני) כי החליט למנות את סמפכ"ל המשטרה, ניצב דוד ביתן, לעמוד בראש צוות שיקבע פרמטרים למינוי יומנאים בתחנות המשטרה. "אחד הדברים שעומדים נר לרגליי זה לדעת להקשיב גם לרחשי הציבור וגם לשוטרים ואם יש דברים שאנחנו צריכים להשתפר בהם, עלינו לקדם את עניינים אלו", אמר. 

הוא הסביר כי "מבחינתי היומנאי הוא חדר המיון של התחנה והוא משמש כרופא תורן. לכן אני מצפה מהיומנאי להיות רגיש, עירני, להבין את מהות הפנייה והפונה ולדעת איך להתייחס לפונים לתחנה. אישה שמגיעה להגיש תלונה בגין עבירות מין עוברת תהפוכות ומצבים לא קלים לכן היומנאי חייב להבין את מהות הפונה שלפניו".

ההחלטה של המפכ"ל באה ללא ספק בעקבות תקרית הדוגמנית גל גברעם והוא אינו מכחיש כי אירוע זה היווה גורם לקדם את הטיפול בנושא זה, "מבלי להיכנס לפרטי האירוע, אמרנו כבר בהתחלה שמדובר בהתנהלות לא תקינה וזאת בעיקר בשל התחושה שאיתה יצאה המתלוננת".

המפכ"ל הוסיף כי "בעקבות האירועים האחרונים הקמתי צוות בראשות הסמפכ"ל כדי לקבוע קריטריונים מי אמור לשבת ביומן, מי אמור להכשיר יומנאים. בנוסף, נבנה מסלול מתאים להכשרה במטרה לייעל את השירות בנושא זה". 

כזכור, הדוגמנית גל גברעם, המתלוננת הרביעית בפרשת סוכן הדוגמניות המפורסם, שי אביטל, נשלחה, לטענתה, לביתה על ידי שוטר במטה מחוז תל אביב על מנת להגיש תלונה מקוונת, כך היא טענה בפוסט שפרסמה באינסטגרם.