חבר הכנסת ניר ברקת שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והעביר ביקורת על תקציב המדינה שאושר היום בממשלה: "תקציב צריך יעד. אני לא זוכר שהעברנו תקציב לגוף עסקי כזה או אחר לפני שהגדרנו מטרות ויעדים", הסביר ברקת.

"לממשלה שבנויה משמאל וימין מתפיסות עולם סוציאליסטיות וליברליות מאנשים שזה לא הולך לשום מקום זה וטו הדדי. אני לא מבין את הבשורה שם, לא מבין לאן הם הולכים, אין מיקוד, לא רואה השקעות דרמטיות שיוציאו אותנו בתאוצה מהירה מהמשבר אליו נכנסנו. לא רואה השקעות בפריפריה, דובר על 53 מיליארד שקלים שהולך למגזר הערבי, לא ראיתי את התוכניות, האם זה כסף חכם?".

ברקת הוסיף: "אני רוצה לראות את התוכניות. צריך להתייחס ברצינות לתוכניות ולהתעמק. על פניו אם ניקח את הדוגמה של רפורמה בחקלאות, אני חושב שצריך לעשות הרבה בחקלאות והרפורמה שהוצגה לא משיגה את המטרות והיעדים שאנחנו רוצים לשים לעצמנו".

כשנשאל על גובה הגירעון הסביר ברקת כי "השאלה היותר חשובה מה יהיה קצב הצמיחה, האם התקציב הזה מושקע חכם, מקטין עלויות ומגדיל את ההשקעות ולכן את הצמיחה. אם הממשלה תתמקד בצמיחה מהירה ותוכל להראות איך אנחנו יוצאים מהמשבר עם יותר ייצוא, חקלאות, הייטק, רפואה וצמצום פערים בפריפריה הייתי אומר שאין בעיה והייתי מוכן להוציא יותר כסף. השאלה היא הסתכלות מערכתית. מוקדם לדעת האם מה שיש לוקח אותנו קדימה או אחורה, אבל אין בו בשורה".

"ברור שצריך רפורמות ושינויים, אבל בואו נראה מה נעשה שם. העליתם את השר פורר, נושא החקלאות אי אפשר להסתכל רק על המחיר, יש את נושא ביטחון תזונתי. המדינה לא יכולה להתבסס רק על תזונה מחו"ל, היא לא יכולה לעשות את זה. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מחזקים את הפריפריה, הלולים שיושבים בצפון במושבים הם ביטחון ישראל. הם שווה ערך מבחינתי לטנקים, זה שמירת הקרקע. הרפורמה כפי שהיא היום מקטינה את החלק ה'כחול לבן' על חשבן ייבוא חקלאות מחו"ל. זו התוצאה". 

כשנשאל האם הוא חושב שהאופוזיציה תצליח להפיל את הממשלה על התקציב אמר: "אני רוצה לומר שאני חושב שאם הקואליציה תתעמק בתקציב היא תראה את האבסורדים, גם ביכולת של הממשלה להגן על ירושלים, יהיה לנו אתגר גדול עם הקונסוליה הפלסטינית שרוצים להקים בירושלים כשבפועל מחלקים את ירושלים, אבל קונסוליה חדשה שמשרתת את הפלסטינים מירושלים בלתי מתקבל על הדעת. אני אעשה כל שאני יכול להפיל את הממשלה כי היא לא בהלימה לתפיסות שלנו במחנה הלאומי".