מושל מחוז לאציו באיטליה, ניקולה זינגרטי, אמר היום (שני) כי מתקפת הסייבר נגד מאגרי המידע הרפואי של המחוז היא "מתקפת טרור", כאשר לפי הדיווחים ההאקרים דורשים לקבל כופר ענק במטבעות ביטקוין. ההתקפה, שהוגדרה כחמורה ביותר בתולדות המחוז שכולל את הבירה רומא, החלה אתמול כאשר האקרים, שלפי החשד פועלים מחו"ל, השתלטו על מאגרי המידע הרפואיים, כולל על מערכת המחשבים שמנהלת את קביעת התורים לחיסוני הקורונה, באמצעות תוכנה זדונית.

"המתקפות עדיין נמשכות והמצב רציני מאוד", הודה זינגרטי, שחשף כי הלילה סוכל ניסיון פגיעה נוסף. "אנחנו מגנים כרגע על הקהילה שלנו מהתקפות הטרור האלה. לאציו היא קורבן להתקפה פלילית, הקשה ביותר בתולדות האזור שלנו".

לפי זינגרטי, ההאקרים לא נגעו במידע שנוגע לתקציב המחוז או להגנה האזרחית, אולם הם חסמו כמעט את כל התיקים של מאגר המידע הרפואי. עם זאת, סוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א ציטטה גורמי ביטחון שטענו כי ההאקרים לא יוכלו להשיג גישה להיסטוריה הרפואית של מיליוני אזרחים והם גם לא יוכלו להעביר את המידע לגורמים אחרים.

מהדיווחים עולה כי ההאקרים דורשים כופר של אלפי או מיליוני מטבעות ביטקוין בתמורה לסיום המתקפה. יחידת הסייבר של משטרת איטליה, יחד עם משרד התובע הציבורי של רומא, מנהלים את החקירה.