מתי כדאי לאכול את הארוחה החמה של היום, בצהריים או בערב? ואיך זה קשור לירידה במשקל? ד"ר מאיה רוזמן ענתה על השאלות האלה בתוכניתה ב-103FM והסבירה על מחקר שבדק את הנושא. 

לדברי רוזמן, לירידה במשקל הרי יותר חשוב כמה קלוריות צורכים ביום כולו, ואפשר לאכול ארוחה עיקרית חמה גם בבוקר, גם בצהריים וגם בערב אם זה מסתכם באלף קלוריות לכל היום. אין עם זה בעיה ואפשר להמשיך לרדת במשקל. 

מבחינה בריאותית, אין ספק שכדאי לאכול את הארוחה הגדולה והכבדה בצהריים, למה? כי בערב מערכת העיכול פועלת הרבה יותר לאט, הקיבה פועלת יותר לאט וקשה לה להתכווץ ולעכל וללוש את האוכל, וזה יכול לגרום לכאבי בטן, נפיחות צרבות, רפלוקסים ובעיות שינה. כל מי שחשב שכל זה מגיל המעבר, לא, זה יכול להיות מהשעה של הארוחה. ארוחה קלה לא גורמת לכל זה, נניח ביצה, גבינה, ירקות, אולי פרי, יוגורט וגרנולה. אבל לא רק מבחינה בריאותית עדיף להקדים את הארוחה הכבדה, אלא גם מבחינת ירידה במשקל. 

שימו לב למחקר בו נתנו לנשים דיאטה של 1,200 קלוריות ל־3 חודשים. אבל, חצי מהנשים אמרו להן תאכלו את הארוחה הגדולה בצהריים והחצי השני תאכלו את אותו דבר בערב, אותו תפריט. אלה שאכלו את הארוחה בצהריים, היה יותר שיפור בבדיקות הדם וירדו במשקל יותר. 6 קילו לעומת אלה שאכלו את הארוחה הגדולה בערב וירדו 4 קילו בממוצע. נקודה למחשבה.