חגית פאר, יו"ר נעמ"ת התייחסה בראיון לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף?" לכך שהממשלה החליטה לעלות את גיל הפרישה לנשים. פאר אמרה כי "בהעלאת גיל הפרישה לא מדובר על הגיל עצמו, כי גם היום נשים יכולות לעבוד, מי שבוחרת, עד גיל 67. מדובר על העלאת גיל הזכאות לדמי זקנה וחשוב שנדייק את זה כי המשמעות היא אדירה. זה אומר שני דברים – נשים שנפלטו ממעגל העבודה בגיל 56-57, הסיכוי שלהן להיכנס שוב למעגל העבודה הוא מאוד קטן".

פאר המשיכה ואמרה כי "אם אישה הייתה צריכה לחכות עד גיל 62 כדי לקבל את קצבת הזקנה, עכשיו תצטרך לחכות עד גיל 64 או 65 אפילו כדי לקבל את הקצבה, אז איך בדיוק היא תתפרנס כל השנים האלה? וגם האם יופרש לה לפנסיה? כמה יופרש? מה המדינה תעשה עבור זה? וזאת בדיוק הדרישה שלנו – רשת הביטחון הזו".


עוד אמרה יו"ר נעמת כי "ויש נשים שכן עובדות, מה קורה אם הן מפוטרות לפני גיל 62? אז זה מה שדרשנו, שתהיה לה רשת ביטחון – שתוכל לקבל קצבה, אפילו קצבת השלמה, מהמדינה, עד שתוכל לקבל את קצבת הזקנה. אי אפשר ברגע אחד להחליט ברגע אחד שכבר מינואר 2022 נשים שחיכו לקצבה הזאת לא יקבלו אותה ויצטרכו לחכות עוד תקופה. אנחנו בהישרדות היומיומית שלנו וחם לנו וקשה לנו ואנחנו נמצאים בתוך הקורונה ובכל מה שעובר עלינו אני לא יודעת אם נשים באמת מבינות את המשמעות האדירה הזו".

לבסוף, אמרה פאר: "אנחנו מאוד מחוברים לנושא, יו"ר ההסתדרות מחויב לו, זה חשוב לו, זה חלק מהאחריות שלו ואנחנו בהחלט לוקחים חלק פעיל בדיונים. אנחנו רוצים להוציא את זה לדיון מסודר ומעמיק בכנסת, אי אפשר לבצע את ההחלטה הזאת על רגל אחת. דבר שני להיכנס למתווה, לראות איך נותנים יותר פתרונות ותקציבים לעניין, ודבר שלישי, והכי חשוב, זה לעגן את זה בחקיקה כי אחרת זה יתפוגג עם הזמן".