חוקרים שהובילו את המחקר הסרולוגי של בית החולים שיבא בתל השומר, שבין השאר הוביל להחלטת ראש הממשלה נפתלי בנט לחסן את אזרחי ישראל במנה שלישית, קיבלו מימון מפייזר על מחקרים אחרים, כך פורסם היום (שלישי) בחדשות 12. 

עוד פורסם בדיווח, כי במסמך של הניו אינגלנד ג'ורנל נשאלו גילי רגב יוחאי ומרץ ליפשיץ אם יש להם ניגודי עניינים ושם הם אמרו כי הם מקבלים מימון מפייזר. גורם בכיר במערכת הבריאות אמר לחדשות 12: "שלא יבלבלו את המוח, בשורה התחתונה הם מקבלים מימון מפייזר והציבור צריך לדעת על זה".

ביום שישי, קופות החולים פתחו את האתרים והאפליקציות להזמנת חיסון שלישי לבני 60 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני, ולפי הדיווחים שלהן, כבר לאחר זמן קצר התקבלו אמש מאות פניות. 

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע יום לפני כן על תחילת מבצע החיסונים, וקרא לבני 60 פלוס להתחסן. "האסטרטגיה שלנו כוללת שלוש שכבות הגנה – שמירה על המבוגרים, עטיית מסיכות והתחסנות", אמר והדגיש שרוב מוחץ בוועדת המומחים המליץ על מתן החיסון השלישי.

"המציאות מוכיחה כי החיסונים בטוחים ומגינים מתחלואה קשה ומוות", הוסיף. "אני קורא לכל המבוגרים שקיבלו חיסון שני – לכו להתחסן בחיסון המשלים. תדאגו לעצמכם, תדאגו ליקירים שלכם. ההחלטה היא להתעקש על מדינת ישראל פתוחה".