שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון הגיבה הערב (שלישי) על הדיווחים לפיהם משרד הבריאות מקדם יוזמה לדחיית פתיחת שנת הלימודים, ואמרה כי: "כפי שסוכם עם שר הבריאות, שנת הלימודים תפתח כסדרה. מערכת החינוך תהא האחרונה לנקוט בצעדים שיהיה בהם כדי לפגוע ברצף הלמידה ובמענים הרגשיים שהיא מחוייבת לתת ל2.4 מיליון תלמידות ותלמידים בארץ".

קודם לכן, דווח בכאן 11 כי המשרד מקדם יוזמה לדחיית פתיחת שנת הלימודים בשל הזינוק בנתוני התחלואה. על פי הדיווח מטרת היוזמה היא לדחות את ההתמודדות עם העלייה בתחלואה בעקבות פתיחת שנת הלימודים, וכן לנצל את העובדה שהחודש הראשון ממילא כולל את חגי תשרי. 

פורום הגנים הפרטיים לקבינט הקורונה מסרו בתגובה לדיווח כי "על רקע הכוונה לדחות את פתיחת שנת הלימודים, אנו דורשים שלא לסגור את גני הילדים מגילאי לידה עד שלוש, גילאים אשר הוכח כי רמת התחלואה וההדבקה בהם היא אפסית. מדובר בסקטור שיש הכרח להכיר בו כחיוני עבור המשק וחינוך הילדים. ללא פתיחת הגנים, מאות אלפי הורים לא יוכלו לשוב לעבודה״.

הנהגת ההורים הארצית תקפה את משרד הבריאות על רקע הפרסומים ואמרו: "חדלו מנסיונותיכם להלך אימים על תלמידי והורי ישראל באשר לפתיחת שנת הלימודים וחדלו לאלתר משחרור הודעות סיטונאיות באימפולסיביות מבלי לשבת ולדון בכובד ראש עם כל הגורמים הרלוונטיים. ילדי ישראל לא ישמשו עוד כשק החבטות של מדינת ישראל". 

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק שוחח עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס למתווה המתגבש:  "נפגשתי עם ד"ר שרון אלרעי פרייס ואנשיה, יחד עם אנשי משרד הביטחון וביה"ח שיבא ונמשיך להיפגש גם מחר בבוקר. עיקרי המתווה מסתכמים באיך נרצה להיכנס לשנת הלימודים על מנת לשמור על רציפות הלמידה של התלמידים". 

בתוך כך, משרד החינוך פרסם בתחילת השבוע את נתוני התחלואה במערכת החינוך כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה. מנתוני המשרד עולה כי 6,112 תלמידים ו-742 אנשי חינוך אובחנו כמאומתים לקורונה ובסך הכל, 6,854 מאומתים אובחנו לנגיף בכלל מערכת החינוך.

עוד עולה כי כ-28% מהתלמידים המאומתים לקורונה, 1,687 תלמידים, הם תלמידי החטיבות העליונות, כ-51%, 3,122 תלמידים, הם תלמידי בתי הספר היסודיים וכ-21% מהמאומתים, 1,303 ילדים, הם ילדי גני הילדים. בנוסף לכך, 48,916 תלמידים ו-2,231 אנשי חינוך שוהים בבידוד. בסך הכל מדובר ב-51,147 מבודדים בכלל מערכת החינוך.