שגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם, גלעד ארדן פנה היום (רביעי) במכתב תלונה למועצת הביטחון על רקע האירוע החמור בו איראן תקפה ספינה בבעלות ישראלית, תקיפה בה נהרגו אזרחים ממוצא בריטי ורומני. השגריר דרש במכתבו כי מועצת הביטחון תגנה בחריפות את איראן המבצעת פשעי מלחמה ופעולות רצחניות במזרח התיכון ובעולם כולו ומאיימת על הסחר הבין לאומי.

במכתבו כתב השגריר ארדן: ״הפיגוע האחרון הוא עוד מקרה של טרור ימי שביצעה איראן. פעולותיה הרצחניות של איראן, המהוות הפרות חמורות של אמנת האו"ם ושל החוק הבינלאומי, לא רק מאיימות על בטיחות הספנות והסחר הבינלאומיים, אלא גם מערערות את יציבות האזור כולו. מועצת הביטחון לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים מול הפרות כאלה של איראן או של ארגוני הטרור ברחבי האזור המשמשים כשלוחותיה". 

 ״חשוב להדגיש את התפקיד המרכזי שממלאות ״משמרות המהפכה״ באיראן בזריעת אלימות והרס במזרח התיכון ובמקומות אחרים בעולם. ״משמרות המהפכה״ הם נותן החסות העיקרי של ארגוני טרור ברחבי האזור. במשך הזמן פיתחו משמרות המהפכה כלי נשק מסוכנים ומדויקים, כמו מל"טי תקיפה וטילים ארוכי טווח, בהם משתמשים כנגד אזרחים וכלים אזרחיים במדינות ברחבי האזור, בין אם ישירות ובין אם באמצעות ארגוני הטרור שאיראן מממנת", הוסיף. 

בסיום קרא שגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם למועצת הביטחון לגנות באופן חד משמעי את איראן ולטפל בשורת הפיגועים הזו."מועצת הביטחון חייבת לנקוט בכל האמצעים הדרושים בכדי שהשלטון האיראני ייתן דין וחשבון מלא על הפרותיו החמורות, החוזרות ונשנות של החוק הבינלאומי", כתב ארדן.