מנהל התרופות האמריקאי ה-FDA צפוי להעניק אישור מלא לחיסון הקורונה של פייזר עד תחילת החודש הבא, כך דווח במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) בניו יורק טיימס. כאמור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא מצפה שהחיסון ייאושר באופן מלא בתחילת הסתיו, וגורמים המעורים בפרטים אשר צוטטו בדיווח, ציינו כי תאריך היעד הלא רשמי שלהם הוא ה-labor day, שחל ב-3 בספטמבר. בהודעת המנהל נכתב כי גורמי הניהול מודעים לכך שאישור רשמי של החיסון עשוי להעלות את אמון הציבור בו, ולשנות את כלל הגישה בנושא.

מתן אישור סופי ומלא לחיסון, במקום להסתמך רק על אישורי החירום שניתנו בסוף השנה שעברה, יכול לסייע בהעלאת שיעורי ההתחסנות העולמיים, זאת כאשר וריאנט הדלתא ממשיך להתפשט בצורה משמעותית ברחבי העולם, ולגבות קורבנות רבים בנפש. כמו כן, מתן אישור שכזה יכול לסייע בהשתקת מידע מוטעה המופץ אודות רמת הבטיחות של החיסונים, ולהבהיר מספר סוגיות משפטיות בנושא. 

במידה והחיסון יקבל את אישורו המלא, ישנם מספר גורמים - בהם בתי חולים, משרד ההגנה האמריקאי ולפחות עיר גדולה אחת - סן פרנסיסקו - צפויים לחייב את האמריקאים להתחסן. מהנתונים העדכניים עולה כי עד כה כ-192 מיליון אמריקאים קיבלו לפחות מנת חיסון אחת. מדובר בכ-58 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית בארה"ב, וכ-70 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בה. המשמעות היא כי עדיין ישנם רבים מאוד החשופים לווריאנט. מנתוני הניו יורק טיימס עולה כי ממוצע המקרים המאובחנים מדי יום בארצות הברית עומד על כ-86 אלף, עלייה של כ-142 אחוזים בתוך כשבועיים.