חודשיים בלבד לאחר הקמת הממשלה החדשה, במפלגות החרדיות עוד מנסים להתרגל למציאות שבה הן באופוזיציה, מנותקות ממוקדי הכוח המרכזיים ואינן חלק מהשלטון. ההשלכות לכך אינן רק פוליטיות אלא גם כלכליות, ובניסיון לצמצם את הפערים שנוצרו, צפוי יו"ר ש"ס אריה דרעי להכריז בקרוב על קמפיין גיוס כספים בתוך המפלגה, שבמסגרתו יתבקשו אלפים מתומכיה לתרום 2,300 שקלים כל אחד.

בימים שלפני חגי תשרי, ישגר דרעי מכתבים אישיים שבהם יסביר לתומכי ש"ס על הנחיצות שבתרומה: "נמצאים אנו בתקופה קשה בה מבקשים לעקור אל כל הקדוש היקר בעם ישראל, מוחקים הישגים של שנים לטובת עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל", כתב יו"ר ש"ס בטיוטה שהגיעה לידי וואלה!, ולדבריו, "מחובתנו לעמוד על המשמר ביתר שאת ולהגביר כוחות לקראת המערכה הקשה שמצפה לנו בכל המישורים".

 דרעי צפוי לטעון במכתב כי ש"ס נמצאת בחובות כתוצאה מארבע מערכות בחירות "קשות ומפרכות", כלשונו, בהן לדבריו "תנועת ש"ס גייסה את כל כוחותיה בכדי לשמור על כוחה ואף להתעצם". הוא יוסיף כי "מערכות אלו גררו הוצאות גבוהות שהשיתו על המפלגה חובות כבדים". דרעי יפנה לתומכי ש"ס "בצוק העתים הזה" וידגיש כי התרומה "הכרחית כדי שנוכל לבצע ולהשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו" ויבקש אף לגייס תורמים נוספים בקמפיין המדובר "ביודעי עד כמה חשובה לך המערכה הגורלית על קדשי ישראל".

למכתב שיישלח לאלפי בתי אב צפוי דרעי לצרף מכתב נוסף, שעליו חתום הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, שבו נכתב כי את הכסף ניתן לתרום אפילו מכספי-מעשרות, כספים שהם חלק מהרווחים הכספיים שנדרש אדם לתת צדקה.

המהלך של דרעי הוא בהתאם לחוק שקובע כי מותר לחברי כנסת ולמועמדים לכנסת לגייס תרומות בכל עת. עם זאת, הוגבל סכום התרומה הבודדת שאדם רשאי לתרום, הסך הכולל של התרומות, והתקופה והמטרה שלשמן ניתן להוציא את כספי התרומות. כמו כן, נקבעה חובת דיווח על כל תרומה שהתקבלה לצורכי פריימריז.
 
לצד הוראה זו, בנוגע לתרומה למפלגה - קובע החוק מגבלות נוקשות אף יותר. כך למשל, אדם רשאי לתרום למפלגה עד אלף שקלים בלבד בשנה, ובשנת בחירות עד 2,300 שקלים, בדומה לסכום שדורש יו"ר ש"ס מתומכיו. אחד מתפקידיו של מבקר המדינה הוא לבדוק האם מפלגה קיבלה תרומות החורגות מהגבלות אלה.

המהלך של ש"ס מעורר תמיהה לאור העובדה כי בתקציב המדינה שאושר השבוע בממשלה, תקציבי הישיבות וקצבאות הרווחה לא נפגעו, למרות שהמפלגות החרדיות עברו לאופוזיציה. עם זאת, גורם בש"ס הסביר כי המטרה היא בין היתר "לשמור על האיזון הכלכלי של המפלגה". אחת הסיבות שציין כ"צורך כלכלי" היא העובדה כי יועצים רבים עברו לעבוד במפלגה לאחר עזיבת ש"ס את משרדי הממשלה שבהם שלטה בשנים האחרונות, ומקור פרנסתם נפגע משמעותית מכך.

זו אינה הפעם הראשונה שבה דרעי מגייס כספים באמצעות תומכי המפלגה בשנים האחרונות. קמפיין נוסף התנהל בתוך המפלגה בבחירות לכנסת ה-21 ב-2019. דרעי ביקש אז מחברי הכנסת של ש"ס לאסוף כל אחד 150 אלף שקלים בתוך תקופה של חודש בלבד תוך הצבת יעד כולל בסך חמישה מיליון שקלים. ההתגייסות של חברי הכנסת הייתה באותה תקופה מעין "פרומו" ליום התרמה כללי שבו התגייס הציבור עבור ש"ס.