תקיפה שלישית בתוך שעתיים: צה"ל חידש את הירי הארטילרי לעבר לבנון בתגובה לשיגורי הרקטות מוקדם יותר היום (רביעי) לעבר ישראל.

בשעה זו אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגבול לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים לאורך כל גבול לבנון בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל". 

מוקדם יותר אישר דובר צה"ל כי שלוש רקטות נורו משטח לבנון לעבר ישראל, וההערכה היא כי גם הפעם ארגון טרור פלסטיני עומד מאחורי הירי. מתוך שלושת הרקטות, שיגור אחד כושל שנפל בשטח לבנון ושני שיגורים נפלו בשטח הארץ. ממד"א נמסר כי הוענק טיפול רפואי לארבעה נפגעי חרדה. 

דובר צה"ל פרסם הודעה בחשבון הטוויטר בערבית, בה הטיל את האחריות לירי על ממשלת לבנון: "מבלי להתייחס לזהותם של משגרי הרקטות מלבנון, הכתובת ברורה: ממשלת לבנון נושאת באחריות המלאה לכל ירי משטחה לעבר שטח מדינת ישראל. קיים חוסר משילות של מדינת לבנון על גורמי טרור הפועלים מתוכה. ישראל לא תקבל ירי משטח לבנון מכל סוג שהוא ומכל סיבה שהיא".

זירת נפילת הרקטה בקרית שמונה (צילום: דוברות מד"א)

מיד לאחר ההתרעות, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים דיון יחד עם שר הביטחון בני גנץ. לאחר מכן ערך שר הביטחון חיתוך מצב בעקבות הירי לעבר הצפון בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש האגף המדיני ביטחוני, ראש אגף מבצעים וראש אמ"ן, בסיומו הנחה גנץ להעביר מסר חריף ליוניפי"ל בעקבות הירי.

יוניפי"ל פרסמה הצהרה בעקבות ההתפתחות הביטחונית וקראה לרגיעה מיידית בין הצדדים. "היום אחרי הצהריים התקבל במוקד יוניפי"ל דיווחים כי לפחות שתי רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל. צה"ל אישר את הדיווחים והשיב באש תותחים. מפקד יוניפי"ל הגנרל סטפנו דל קול עמד בקשר מיידי עם הצדדים והפציר בהם להפסיק את האש ולהפעיל איפוק מקסימלי כדי להימנע מהסלמה נוספת".

"יוניפי"ל ממשיכה להיות מעורבת באופן מלא עם הצדדים באמצעות ערוצי הקישור והתיאום שלנו ואנו עובדים עם צבא לבנון להבטחת מעקב מיידי בשטח ולחיזוק האבטחה לאורך הקו הכחול. יוניפי"ל קוראת להשיב את היציבות באופן מיידי כדי שתוכל להתחיל בחקירת התקרית".

בנט וגנץ מתעדכנים (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בנט וגנץ מתעדכנים (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, עדכן בחדשות 12: "האזעקה תפסה אותנו בהפתעה ללא התרעה מוקדמת. אנחנו יודעים על נפילה אחת בשטח פתוח בחלקה הצפוני של העיר, ללא נפגעים בגוף ובנפש. האירוע כולו נמצא בבדיקה, אנחנו בעירייה עם כל גורמי החירום ערוכים לכל תרחיש, המקלטים נפתחים. אין סיבה לפאניקה, אבל עד שתתבהר התמונה אני קורא לרכל התושבים להישאר במרחבים המוגנים עד שתתבהר התמונה כולה".

ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, אמר: "אין הנחיות מיוחדות כרגע לתושבים, מי שלא חייב להסתובב, עדיף שיחכה ונראה לאן הדברים האלה הולכים".

הפיצוץ באזור קרית שמונה (צילום: עמר אסדי)
הפיצוץ באזור קרית שמונה (צילום: עמר אסדי)


כזכור, לפני כשבועיים, נשמעו אזעקות צבע אדום בכמה יישובים באזור גדר הגבול עם לבנון בגליל המערבי ונורו שתי רקטות משטח לבנון לעבר ישראל. אחד השיגורים יורט על ידי כיפת ברזל, בעוד השיגור השני נפל בשטח פתוח. בתגובה לירי, כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו בשטח לבנון. לפי ההערכה, מאחורי הירי עומד ארגון פלסטיני.