"אף אחד לא מפחד מרומן": אתמול הוחלט על שחרור בתנאים מגבילים למעצר בית את מי שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בקצרין לפני כ-15 שנה, רומן זדורוב, זאת בעקבות ההחלטה על משפט חוזר שנקבעה על ידי שופט העליון בדימוס, יוחנן מלצר, והתגובות על ההחלטה מעורבות. קסניה אברס, אחותו של זדורוב, התבטאה הבוקר (רביעי) בנושא בתוכניתה של ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM: "אנחנו מתרגשים, אבל עם רגליים על הקרקע. אנחנו מבינים שזה לא הזיכוי המלא, ויש לנו דרך ארוכה והרבה עבודה עד לזה".

"אנחנו מוכנים שהפרקליטות תגיש ערעור, ואנחנו מאד מקווים שזה לא יתקבל בבית המשפט העליון", הוסיפה. "הפרקליטות סוגרת עיניים על כך שרומן, שהוא חף מפשע, ישב 15 שנה בכלא. מה שמעניין אותם זה לקבור אותו בכלא, ולא מעניין אותם לחפש את האמת כמו שהיה צריך לעשות. אנחנו מקווים לזכות אותו זיכוי מלא".

"בכל מקום יש אנשים שלא מבסוטים מהשחרור של רומן", אמרה עוד. "אני לא מכירה את אותם אנשים מקצרין, ואני בטוחה שהם מעטים. רוב הציבור יודע שרומן חף מפשע ונעשה בו עוול. אני לא ראיתי מישהו שאומר שהוא מפחד שרומן משתחרר. אני רואה שאנשים תורמים לנו בגיוס ההמונים שאיתו אנחנו מבקשים לקיים את המשפט החוזר. אנחנו צריכים לשלם גם את הערבויות וגם לממן את המומחים. זה מצריך אותנו להיערך מחדש".

אחותו של זדורוב פנתה בהתרגשות לציבור: "אני מבקשת ממי שיכול שיתרום לנו 10 שקלים. אם כל אחד יתרום, נגיע לסכום שאנו צריכים כל יומיים". היא ביקרה את המתנגדים: "אני שומעת רק בעלי אינטרסים שלא מוכנים לפתוח את הראש. אני שומעת שאנשים אומרים שאין להם בעיה שרומן ישמור על הילדים שלהם. בקצרין לא קיים הפחד".

משפחתו של זדורוב בדיון על שחרורו (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)
משפחתו של זדורוב בדיון על שחרורו (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

על הבקשה לדחייה בהגשת הערביות, אמרה: "התנאים מאד קשים, אבל אנחנו נעשה מאמצים. עו"ד ירום הלוי ביקש דחייה על מנת שניערך בהתאם. אנחנו מנסים להכין את הבית והתנאים כדי שרומן יחזור הביתה".