עכשיו זה רשמי: וואסטאפ הודיעה היום (רביעי) כי האפשרות לצפייה חד פעמית בתמונה ובהודעות תגיע לכלל משתמשי האפליקציה החל מהשבוע הקרוב. כאמור, ההודעות הנעלמות הללו יאפשרו למשתמשים באפליקציה לשלוח תמונות וסרטונים לצפייה חד פעמית, אשר ייעלמו מחלונות השיחה מיד לאחר שצופים בהם. הדבר צפוי לתת למשתמשים שליטה גדולה יותר על הפרטיות שלהם.

בפייסבוק ציינו גם מספר דוגמאות לשימושים אפשריים בתכונה החדשה - כמו שליחת תוכן רגיש כמו סיסמאות שונות, או תמונות של בגדים שאתם מודדים בחנות. כמו כן, הם הבטיחו כי גם התכנים המיועדים לצפייה חד פעמית מוצפנים, ובוואטסאפ לא יכולים לראות אותם. התוכן הזה ייסומן עם לוגו של "צפייה חד פעמית", ולאחר הפתיחה והיעלמות המדיה - הן יסומנו כהודעה שנפתחה. 

התכונות הנכללות בפיצ'ר החדש:

  • מדיה שנשלחה לצפייה חד פעמית לא תישמר במכשיר של הנמען, ולאחר שהיא תשלח - לא תוכלו לצפות בהם שנים.
  • אם קיבלתם או שלחתם תוכן כזה, לא תוכלו להעביר, לשמור, לשתף או לסמן אותו בכוכב. 
  • ניתן יהיה לראות אם ההודעה החד פעמית נפתחה - רק במידה והנמען הפעיל אישורי קריאה. 
  • תוקפו של התוכן יפוג במידה ולא ייפתח תוך 14 ימים.
  • אם תרצו לשלוח תמונה או וידאו לצפייה חד-פעמית - תצטרכו לבחור באפשרות הזו בכל פעם מחדש.
  • ניתן לשחזר מהגיבוי מדיה שמוגדרת לצפייה חד-פעמית, רק אם ההודעה לא נפתחה במועד הגיבוי. במידה וההודעה נפתחה - לא יהיה ניתן לשחזר אותה.

עם זאת, הם הזהירו כי ניתן לבצע צילום מסך או הקלטה של המסך לפני שהמדיה נעלמת - במקרה כזה, המשתמש לא יקבל על כך הודעה. כמו כן, ניתן לצלם את התמונה או להקליט את הווידאו באמצעות מצלמה או מכשיר אחר, לפני שהם נעלמים. בפייסבוק ציינו עוד כי ייתכן שהמדיה המוצפנת תאוחסן בשרתי האפליקציה למשך מספר שבועות, ובמידה והנמען בוחר לדווח על מדיה שמוגדרת לצפייה חד-פעמית, המדיה תועבר לוואטסאפ.