בצפון הארץ שומרים היום (רביעי) על שגרה מתוחה אחרי ירי הרקטות מלבנון לעבר ישראל, ומטיילים רבים שהגיעו לאזור החליטו להמשיך בתוכניותיהם למרות המתיחות: "לא ניתן לזה להשפיע על החיים שלנו".

בין המטיילים היה שרון ונונו, תושב קריית שמונה, שסיפר לוואלה! כי הוא ומשפחתו החליטו שלא לשנות את התוכניות לבילוי משפחתי בנהר הירדן. "הייתי בבית של ההורים, שמעתי אזעקה ואז נפילות", סיפר. "התוכנית היתה לעשות רפטינג. הילדים רצו למקלט, ואחרי כמה דקות החלטנו שממשיכים כרגיל. גדלתי עם נפילות, זה לא דבר פשוט. לא נותן לזה להשפיע על החיים שלי. ממשיכים בשגרה".

לוטם שטרנברג מקרית ביאליק הייתה עם קבוצה של 17 מבוגרים וילדים שבילו יחדיו בצפון וסיפרה לוואלה!: "שמענו פיצוצים וישר המשפחות שלנו התקשרו והרגיעו שזה לא מדרדר. מסביב כולם היו רגועים", אמרה. "המבוגרים לחששו אחד לשני , אבל לא הייתה היסטריה והשייט המשיך בכיף".

בקריית שמונה, שם זוהו שתי נפילות, ראש העיר אביחי שטרן הורה לפתוח את המקלטים ליתר ביטחון, למרות שצה"ל הודיע על חזרה מלאה לשגרה. מעיריית קריית שמונה נמסר: "שלוש רקטות נורו לעבר ישראל. שתי רקטות נפלו צפונית לעיר קריית שמונה. אין נפגעים בנפש ולא ברכוש. על פי הנחיות צה"ל ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים".

עוד נמסר כי "ראש העיר, שהנחה את קב"ט העירייה לפתוח את המקלטים ליתר בטחון, נמצא בקשר רציף עם גורמי הצבא ובשלב זה כאמור אין הנחיות חדשות ותושבי קריית שמונה יכולים להמשיך בשגרה. אנו מבקשים מהתושבים להישאר רגועים ולהישמע להנחיות".

יאיר אלגרבלי, עד ראייה לנפילה, סיפר לכאן חדשות: "הייתי באמצע שגרת היום שלי, באמצע עבודה, פתאום היו אזעקה ונפילה ביחד. בהתחלה חשבתי שזה שלנו כי גם אתמול היו כל מיני בומים בלילה, ובסוף מתברר שזה נפל פה 200 מטרים מאיתנו. ממש מלחיץ, לא מתאים בכלל עד שחזרנו לשגרה אחרי הקורונה".

אלגרבלי הוסיף וסיפר כי הרקטה נפלה בשכונה חדשה אשר נמצאת בבנייה: "זה היה מחזה, כל פועלי הבניין עם הצידניות בורחים לטנדרים מהפחד, כי הם יודעים למה זה עוד עלול להתפתח". 

לי את כהן, מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי , אמרה בתגובה לירי : "הרקטות באצבע הגליל הבוקר מזכירות לנו פעם נוספת כמה חיוני לתקצב את פעילותם של מרכזי החוסן בגליל, ומחדדת את הצורך בהמשך הטבות המס לתושבי קו העימות". 

"גבול הצפון הוא לא גבול של שלום ולמרות השקט המדומה עלינו לפעול למיגון ישובי קו העימות, לתקצוב מרכזי החוסן ולחיזוק תשתיות הפריפריה בתחבורה בבריאות ובתקשורת. עלינו לעשות ככל שביכולתנו כדי להבטיח את צמיחתה של האוכלוסיה האיכותית באזור לצד האתגרים הביטחוניים".