שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד ערכו הבוקר (רביעי) תדרוך מדיני-בטחוני לשגרירים של מדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם. התדרוך הוא חלק מהמאמץ המדיני של ישראל לקידום גינוי ותגובה בינלאומית לפעולות הטרור של המשטר האיראני. במהלך השבוע האחרון ישראל פעלה בכל הערוצים המדיניים והביטחוניים על מנת שהקהילה הבינלאומית תציב גבולות ברורים לאיראן ותגרום לה לחדול מהתנהלותה התוקפנית.

במהלך התדרוך, חשפו כי מי שעומד ככל הנראה בתקיפה נגד הספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן הוא סעיד אראג'אני, ראש מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים במשמרות המהפכה.

גנץ ולפיד (צילום: דוברות משרד החוץ)
גנץ ולפיד (צילום: דוברות משרד החוץ)


בהמשך, השרים הבהירו לשגרירים שישראל תשמור על חופש הפעולה שלה, למול כל התקפה כזו וכל איום על אזרחיה והדגישו כי על הקהילה הבינלאומית לפעול נגד איראן  דרך מועצת הביטחון ומסגרות נוספות. שר הביטחון גנץ אמר כי "איראן שוב הוכיחה שהיא אתגר בינלאומי, אזורי ובסוף גם איום על ישראל. איראן אחראית לעשרות פעולות טרור ברחבי המזרח התיכון והפעלת מיליציות מטעמה בתימן, עיראק ומדינות נוספות". 

"העולם חייב להטיל סנקציות כלכליות ולהביא פעולות אופרטיביות מול משמרות המהפכה. אין לנו סכסוך עם העם האיראני אלא עם המשטר שעלול להביא למירוץ חימוש מסוכן במזרח התיכון כולו. מערכת הביטחון העבירה מידע מודיעיני ונעביר בהמשך גם ראיות פורנזיות", הוסיף. 

שר החוץ לפיד אמר כי "זה לא סכסוך בין צבאות בסוריה. זה לא פעולה חשאית נגד מתקן צבאי. זו התקפה על נתיבי הסחר של העולם, זו התקפה על חופש התנועה. זהו פשע בינלאומי. העולם צריך לפעול עכשיו. אם הקהיליה הבינלאומית לא תגיב במקרה הזה, אז אין דבר כזה קהיליה בינלאומית. זה כל אחד לעצמו".