"אלאור אזריה לא היה גיבור בעיניי. אין שום גבורה בירייה של כדור באדם ששוכב מנוטרל על הרצפה, אפס גבורה". את הדברים הללו אמרה ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) היום (רביעי) במליאת הכנסת בהצעת חוק השיפוט הצבאי. 

"אלאור אזריה הפך לגיבור בעל כורחו ובעל כורחי, כנגד כל התפיסה המוסרית והאתית שלי", המשיכה דיסטל אטבריאן, ופנתה בביקורת חריפה נגד המערכת הביטחונית שלקתה בטיפולה לשיטתה נגד החייל לשעבר שירה למוות במחבל בזירת פיגוע, 11 דקות אחרי שנוטרל.

"אני ראיתי איך צה"ל סוחר בפרקליטים מהיקרים בארץ, איך עמד כאן שר ביטחון (מי שכיהן באותה התקופה כשר הביטחון הוא משה בוגי יעלון) שאמר 'חייל שסרח' על בחור שהגיע ממקום סוציו אקונומי קשה והפך בכל זאת לחייל מצטיין", הוסיפה.

אלאור אזריה (צילום: אבשלום ששוני)
אלאור אזריה (צילום: אבשלום ששוני)

בסוף דבריה, תקפה את המשפטנים עם ה"פנסיות הצבאיות הענקיות": "ראיתי איך כל המורכבות של הסכסוך הישראלי פלסטיני נחת על הכתפיים הצרות של הבחור הזה, וכדי שפקידים, משפטנים ומפקדים עם פנסיות צבאיות ענקיות יוכלו לצחצח את מצפונם ולהביט במראה ולומר 'אני מוסרי', על חשבון הבחור הזה, ראיתי אותם קוברים אותו בעודו חי".

כזכור, ב-24 במרץ 2016 שני מחבלים תושבי חברון דקרו חייל בעמדה צה"לית שבתל רומיידה. מספר דקות לאחר האירוע, ולאחר שאחד המחבלים כבר חוסל על ידי כוחות הביטחון, ירה אלאור אזריה, שהיה בדרגת סמל באותה תקופה, בראשו של המחבל ששכב על הקרקע, וגרם למותו.

הפרשה עוררה סערה ענקית בציבוריות הישראלית, ובתחילת 2017 הורשע אזריה, על ידי בית המשפט הצבאי, בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, ובנוסף הורד לדרגת טוראי. ראש מפלגתה של אטבריאן, בנימין נתניהו, בהחלטה שנויה במחלוקת, חתם בזמנו על עצומה שקראה לנשיא המדינה לחון את אזריה, עת כיהן כראש ממשלה. בסופו של דבר השתחרר אזריה מהכלא הצבאי לאחר תשעה חודשי מאסר.