ניצן שיק ועמנואל כהן הם הזוג החמישי בחתונה ממבט ראשון שצעדו לחופה. הבטיחו לנו הפתעה גדולה בפרק, כזאת שתטלטל את עולמנו, ולא קיבלנו, כי את ההפתעה הם השאירו לסוף, וגם אותה קטעו רגע לפני הקליימקס כדי למשוך אותנו לצפות בפרק הבא שישודר בשבת הקרובה. 

אז הבנו שהזוג החדש הכירו בעברם הרחוק באתר ההיכרויות טינדר, אך לא ברור לנו מה היה טיב ההכרות. אנחנו רק יכולים להסיק שאחד הצדדים לא היה מעוניין כי עובדה שהם לא יחד היום ובחרו להשתתף בריאליטי השידוכים. אז מי הצד שלא רצה ולמה, איך הם יגיבו ועד כמה יהיו בני הזוג המשודך מופתעים מהמפגש המחודש מתחת לחופה? נגלה בקרוב.

עמנואל, בחור נאה וחביב, אופטימי עם מבטא צרפתי שרק רוצה לעשות פאן ודווקא נהנה מאוד מחיי הרווקות, לא נראה כמו מישהו שהיה רוצה למצוא בת זוג יציבה. ניצן לעומתו נראית אחת שתשמח להתיישב ולמצוא אהבה, אבל היא מורכבת, מאתגרת, חרדתית ומתקשה להתמודד עם כל התהליך המתועד. "אל תקראו לו בעלי! הוא לא בעלי. זה כולה דייט ראשון", קובעת ניצן ומנסה להסדיר נשימה ובכך משכנעת את עצמה להמשיך עם התהליך.

הליהוק שלה הוא מצוין לחומרי עריכה ולשיקולי רייטינג. היא ממלאת את המסך עם כל המורכבות שלה, לעומת עמנואל שלא מריח ולא מסריח. בכל עונה בוחרים את הדמות המורכבת, זאת שתהפוך את השידוך לקשה עד בלתי אפשרי, בדומה לעונה הקודמת בה נחשפנו לכלה האהובה עליי הגר משה, שהערימה קשיים ותסבוכות עד סוף התוכנית, אך למרות הקושי והמורכבויות שהיא הציבה, היא הבחורה היחידה מכל העונות שצלחה את השידוך וזכתה באהבת אמת ובקרוב מאוד תינשא לשידוך שלה מהתוכנית ניר פור.

נראה כי הפסיכולוגים של התוכנית למדו היטב את המתכון המנצח לשידוך אמיתי בזכות הגר וניר וחיפשו את הכלה המורכבת שתסבך את העניינים ותהפוך אותם למעניינים יותר.

גם במקרה של דני זיסקינד ושני יוסיפון הכלה היא שבולטת, היא שממלאת לנו את המסך בתכנים, היא אינטילגנטית עם אינטואיציות חזקות, ויחד עם זאת היא חמה קלילה וזורמת. דני לעומתה הוא כביכול המורכב מבין השניים, שמסתבך עם עצמו, ולמה? כי הוא פשוט לא בעניין של שני. ועם כל התחושות הלא נעימות שנלוות לשידוך הלא מוצלח הזה, במקום להוציא מדני אמוציות ושיחות עומק מאתגרות, קיבלנו טפט, כזה שישן כל הזמן או שותק כל הזמן כי אינו יודע להתמודד עם המצב המורכב. הוא לא בעניין של שני אבל לא רוצה לפגוע בה מול עדשת המצלמה. המבע שלו מסגיר הכל, הוא נראה כמו מי ששואל את עצמו כל שניה, למה עשיתי את זה, כמה מטומטם הייתי. בפרק אמש ראו את הקושי איתו הוא מתמודד, הרצון שלו לצאת בסדר על המסך, מול הרצון האמיתי שלו להגיד לה "ביוש מותק, זה לא את זה אני". 

עד כה נחשפנו לחמישה זוגות שונים, ניצן שיק ועמנואל כהן, שני יוסיפון ודני זיסקינד, בן מנדל ומנור ברטוב, עומרי קראוס ומעיין רובין, והזוג הכי מסקרן והבולט העונה קארין שניידרמן ואיתמר עמי. לא ברור לי אם האחרונים הכי בולטים בגלל שהיו הזוג הראשון של העונה או כי פשוט חיצונית שניהם נראים מצוין ונעים להביט בהם על המסך.

אני לא מומחית לזיווגים ושידוכים, וגם אי אפשר לדעת מה יוליד יום, אבל בתחושה שלי אף אחד מכל חמשת הזוגות שנחשפנו אליהם עד כה לא ישרוד את השידוך המיוחל, ונראה כי הפעם מיטב המוחות והמומחים של התוכנית שעמלו בקדחתנות למצוא את ההתאמה, לא קלעו בכלל למטרה. והליהוק של המתמודדים העונה קולע לתוכן המעניין שהם ייצרו יחד ולחומרי עריכה מגוונים, אך פחות מוצלח לזוגיות שלהם יחד.