נשים גדולות וחיות ירח: הפסטיבל הבינלאומי השנתי חוזר למתכונתו הרגילה ויתקיים במרכז לאמנות חוצות היוצר, בגן מיטשל ובאמפיתיאטרון ע"ש מריל הסנפלד בבריכת הסולטאן, אל מול מגדל דוד ולמרגלות חומות העיר העתיקה. מאות אמנים ישראלים ובינלאומיים, מבחר הופעות ושילובים חד פעמיים, תהלוכת תחפושות, בובות ענק, סדנאות ודוכני אוכל הופכים את האטרקציה לאחד מאירועי הקיץ שאסור להפסיד.

מדי ערב בשעה 21:00 יתקיים מופע מוזיקלי מרכזי בבריכת הסולטאן. ביום שלישי 10.8 יגיעו חברי תיסלם לבמה המרכזית, ב 11.8 יופיע עליה אביתר בנאי, למחרת יעלו על הבמה סטטיק ובן אל, ב-14.8 איתי לוי וביום ראשון 15.8 עדן חסון. ביום שני 16.8, אם יצאו בזמן מהבידוד, יגיעו מרגי ונועה קירל לשני מופעים נפרדים, ב -17.8 יוכלו מעריצי עדן בן זקן ליהנות מההופעה שלה, ב-18.8 יעלו שני מופעים של שרת חדד ושל זהבה בן, ב-19.8 יארח שלומי שבת את דיקלה ויסיים את הפסטיבל עידן עמדי ב-21.8.

נועה קירל (צילום: שי פרנקו)
נועה קירל (צילום: שי פרנקו)

למעלה מ-100 אמנים יציגו את מרכולתם במהלך הפסטיבל, בהם האמנים יונתן גל ואנה קוגן יציגו ציורים תל ממדיים מתעתעים; תתקיים תערוכת ציורים של האמן דודו גרשטיין, שיצירותיו מוצגות ברחבי העולם; תהיה גם תערוכת ציורים של האמנית יוניס פיגרדו – 'ים, קפוארה וקני סוכר', התרבות הברזילאית דרך הציור ועוד.

בין מופעי הרחוב המסקרנים 'נשים גדולות', מופע בובות ענק בדמויות שלוש נשים מבוגרות הבנויות בטכניקה מיוחדת שפיתחה קבוצת תיאטרון מסתורין ומופעלות ע"י השחקנים בצורה וירטואוזית. במהלך המופע הדמויות הפנטסטיות מבצעות פעולות יומיומיות במגושמות כובשת ומחוללות סיטואציות הומוריסטיות המפריעות לסדר הציבורי; 'מהלכים לבנים' מופע שלוש בובות ענק בגובה ארבע מטרים העשויות משקיות ניילון. חומר גלם פשוט ויומיומי זה הופך בובות לעדינות ואצילות הנעות בקלילות ואווריריות למרות גודלן העצום. הם מוארים מבפנים ובשעת החושך נראות כאורחות מעולם הלא נודע. המופע משלב מחול ותיאטרון פיזי; ANIMOON - חיות ירח המוארות בטכניקה מיוחדת של תאורה פנימית מרהיבה. המופע משלב בין תנועה, שירה ומשחק. קיסרי האור: מופע בובות ענק מוארות בהשראת אמנות המזרח הרחוק ועוד.

זהבה בן (צילום: רותם לבל)
זהבה בן (צילום: רותם לבל)

הילדים יוכלו ליהנות ממופע תיאטרון האייל המרקד  שמעלים חגיגה מקסיקנית - משפחה מקסיקנית צבעונית ושמחה (בובות בגובה של כ-3 מטרים) , אמא עם ארבעה אנשים, אבא עם סיגר, פלפל חריף ענק ונערים מתבגרים, עוברים בין הדוכנים של פסטיבל חוצות היוצר עם מוזיקה מקסיקנית קצבית ומשמחת - רוקדים ומרקידים אנשים, וממופע רטרו של "צעצועי העבר", מופע בובות ענק - דמויות ססגוניות וחביבות של פינוקיו, שפן וקוף. הם ברחו מהמחסן מאובק בו הם נסגרו לפני שנים רבות וכעת מגלים את העולם ומתיידדים עם כל מי פוגשים בדרך.

במתחם הסדנאות תוכלו להצטרף לסדנת ציור עם דודו הראל, ללמוד קיפולי ניר עם הדר אלפס, לצייר קומיקס עם מתן כהן, או לשחק במשחקי חשיבה בהדרכת האמן דוד גודמן. מי שאוהבים קרמיקה יוכלו להצטרף לשלומית ואניה קריזנר, שתי קרמיקאיות ותיקות, בוגרות בצלאל, שיכינו יחד עם המשתתפים כלי קרמיקה, יקשטו ויציירו על כלים ועוד. יהיו גם סדנת אריגה, סדנת צילום וסדנה מתוקה של שוקולד. 

עלויות ההשתתפות סמליות 20-40 שקלים. להרשמה: https://artfair-jer.com 

קבוצת תו הירושלמית מזמינה את הקהל למפגש בין-תחומי בחצר הנודדת, אשר תחנה במרכז פסטיבל חוצות היוצר. בחצר יעבדו בצוותא אמנים שיציעו לקהל ממיטב תוצרתם לסיפוק צרכי הגוף והנפש. לצד כוס קפה או כוס יין, פת בדבש וגבינה, יוצע שירות דואר בין שולחני, צללית מרקדת, סיפור ושיר, מנגינה צוענית, יעוץ אישי - הכל על פי התפריט שיחולק לאורחים. ויהיו גם מתחמים של סטודנטים מבצלאל וממכללת הדסה.

9-21.8 מתחם הפסטיבל ייפתח כל ערב בשעה 18:00 (פרט לשישי) ובמוצ"ש משעה 21:00 ועד חצות. כניסה ליריד 30 שקלים, כרטיס משולב הכולל מופע 119 שקלים וניתן להפיק כרטיס ירושלמי ולקבל הנחות מפליגות

https://jeronlineforms.jerusalem.muni.il/Yerushalmi