יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו חטף היום (שבת) שורת גינויים חריפים על ברכתו על המדליה ללינוי אשרם, שנאמרה לפני צאת השבת. חברי כנסת ממפלגות הימין תקפו את נתניהו על כך שלא חיכה לצאת השבת על מנת להתקשר ולברך את האלופה האולימפיתף לפני ראש הממשלה והנשיא המדינה. 

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שמח על הזהב של לינוי, עצוב על חילול השבב. עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת, שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת, עצוב שיש כאן מי שמנצלים את המדליה לצחוק על השבת ושומריה". 

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "ההודעה שהוציא יו"ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני כתב: "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת". 

ח״כ משה אבוטבול מש"ס כתב בטוויטר: "אני מזכיר לראש האופוזיציה החדש חבר הכנסת מר בנימין נתניהו, שהוא נחשב במדינת ישראל היהודית כאחד משבעת סמלי השלטון -  הנדרשים לשמירת השבת בפומבי, בפרט שרוב שותפיו לדרך מכבדים ושומרים שבת ומצפים גם ממנו לכבד את ערכי המורשת היהודית". 

ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה מסר כי "מצערת מאוד העובדה שיו"ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא וראש הממשלה". 

במפלגת הליכוד הוציאה הודעת התנצלות ומסרו: "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה".