ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למתיחות בצפון, ואמר כי "מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם". לדבריו, "פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלסטיני שירה או סוררים עצמאיים. מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה".

בנט ציין כי "בגזרה הלבנונית יש התעוררות חשובה מאוד של אזרחים רבים במדינה כנגד חיזבאללה והמעורבות האיראנית במדינה, שבתוך המשבר הכלכלי והפוליטי החמור שם, איראן וחיזבאללה מסבכות אותם גם בחזית מול ישראל. מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם".

בהתייחס להתחממות בדרום, אמר: "במהלך סוף השבוע צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מקווה שבחמאס יבינו את הרמז וישתלטו על מפריחי הבלונים למיניהם. אותנו לא מעניין אם הם סוררים, או משועממים, או כל שאר התירוצים. האחריות היא על חמאס".

בתוך כך, ראש הממשלה התבטא גם בנוגע לעלייה בתחלואה בקורונה, ולמבצע החיסונים, ואמר כי "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי"

אישה מתחסנת לקורונה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אישה מתחסנת לקורונה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כזכור, ביום שישי בבוקר נורו 19 רקטות משטח לבנון לעבר שטח הארץ. ארגון חיזבאללה נטל אחריות על הירי, ובהמשך אותו היום פרסם ערוץ הטלוויזיה של הארגון, אל-מנאר, את תיעוד האירוע.

סגן מזכ"ל חזבאללה נעים קאסם אמר כי "ישראל חייבת להישאר מורתעת, אחרת אנחנו מוכנים להגיב. הארגון פעל כתגובה נגד האגרסיביות שלה". את הדברים מסר לאתר החדשות הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה "אלמיאדין".