אנשי מכון המחקר SIGNAL, המתמחה ביחסי ישראל־סין, התלוננו בפני יו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי (יש עתיד) נגד הח"כית ממרצ מיכל רוזין, בטענה שהיא "כנציגת הכנסת נותנת יד למדיניות ממשלת סין מול המיעוט המוסלמי בסין״.

התלונה הוגשה בעקבות השתתפותה של ח"כ רוזין בכנס מדיני, שהתקיים ב־15 ביולי ביוזמת ממשלת סין ובשיתוף יוזמת ז'נבה ושעסק בסכסוך הישראלי־פלסטיני. בפנייתם ליו"ר הכנסת טענו אנשי המכון כי "סין, כידוע, נוקטת בתקופה האחרונה עמדה נוקשה ולעומתית בזירה המדינית נגד ישראל בנושא הסכסוך הישראלי־פלסטיני. רק בתקופה האחרונה נקטה סין רטוריקה אנטישמית כלפי ישראל במהלך מבצע 'שומר החומות' ואף תמכה בהחלטת במועצת זכויות האדם של האו"ם לפתוח בחקירה נגד ישראל על פשעי מלחמה".

הם הוסיפו וטענו כי "סין, באמצעות נקיטת עמדה נגד ישראל, מקווה לזכות בתמיכתן של מדינות מוסלמיות במועצת זכויות האדם של האו"ם, כך שלא יפעלו נגדה בכל הקשור ליחסה אל המיעוט המוסלמי בשינג'יאנג, כל זאת על חשבונה של ישראל. בעוד שכמובן שמורה לחברי הכנסת הזכות לחופש ביטוי מעל כל במה, השתתפות של חברת כנסת בכנס מסוג זה – המאורגן על ידי ממשלת סין, מאפשרת לה להצטייר כ'גיבור החדש בשכונת המזרח התיכון' ולרחוץ בניקיון כפיה, ובמקביל, להמשיך לנאץ את ישראל בזירה המדינית. השתתפות נבחרת ציבור ישראלית בכנס מעניקה לה את הגושפנקה שלה היא הייתה זקוקה, ובכך מאפשרת חברת הכנסת רוזין לסין להמשיך בסורה".

מנכ״לית ומייסדת המכון קאריס ויטי חתמה את הפנייה ליו״ר הכנסת, וכתבה כי ״לטעמנו, עד אשר תוסדר עבודת ועדת האתיקה של הכנסת, עליך לאסור השתתפות באירועים שיוזמות מדינות כמו סין, ללא תיאום מוקדם עם משרד החוץ ושמירה על האינטרס הישראלי״.

ח״כ רוזין, המשמשת גם כיו"ר סיעת מרצ בכנסת, מסרה ל"מעריב" בתגובה: ״האירוע שבו השתתפתי היה בהזמנת שגרירות סין בתל אביב. ישראל כידוע מקיימת קשרים קרובים עם סין, ובין שתי המדינות יש שיתוף פעולה במגוון תחומים. סין, שחקנית חשובה בזירה הבינלאומית וחברה במועצת הביטחון, תומכת בפתרון שתי המדינות, ונציגיה הבכירים ביקשו לשמוע גם את דעתי בנושא המדיני. אין בכך כדי להחליש כהוא זה את הביקורת על ממשלת סין ביחסה לחלק מהמיעוטים ובנושא זכויות אדם״.