בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, משרד הבריאות עדכן היום (שני) את רשימת סיווג המדינות החדשה אשר תיכנס לתוקף החל מיום שני הבא. על פי הרשימה, המדינות החדשות המוגדרות כצהובות ובסיכון נמוך, אליהן הנסיעה מותרת, אולם בחזרה לישראל חלה חובת בידוד עד לקבלת תשובה שלילית או 24 שעות, אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, מולדובה, ניו זינלד, סין, סינגפור וצ'כיה.


 
המדינות האדומות ובסיכון מרבי, אליהן הנסיעה אסורה למעט מקרים חריגים שאושרו על ידי ועדת החריגים, הן בולגריה, ברזיל, גאורגיה, מקסיקו, ספרד ותורכיה.

 כמו כן, משרד הבריאות מבהיר כי המדינות שאינן מופיעות באחת משתי הקטגוריות מוגדרות כמדינות כתומות ובסיכון והשבים מהן יחוייבו בבידוד מלא - בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים. עוד צוין כי סיווג המדינות לקטגוריות השונות ייבחן מעת לעת בהתאם לנתוני התחלואה, ורשימה עדכנית תפורסם בהתאם.

אתמול דווח כי שרת התחבורה, מרב מיכאלי, תיפגש עם הנציגים של כל חברות התעופה הישראליות, זאת על רקע החשש מקריסה של חברות התעופה הישראליות נוכח מצב הקורונה והחמרת ההגבלות. סמנכ"ל השיווק בחברת ישראייר, גיל סתיו, שוחח עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס למצב ענף התיירות, לנוכח ההנחייה לשבים מיעדים מסוימים מחו"ל להיכנס לבידוד ולאור השיח סביב סגר. "קצב ההזמנות הרבה יותר נמוך, המצב פחות מזהיר, יש פה ענף שנפגע ועדיין לא התאושש מהמשבר".



סתיו הזהיר: "אם הפעילות תצנח דרמטית תהיה לכך השפעה קשה על ענף התעופה ועל התיירות בכלל". בנוסף, הוא טען כי מאחר ואין מתווה חל"ת, אלפי עובדי החברה יוותרו ללא פתרון, ועל כן אמר "הממשלה צריכה לייצר מנגנון. אנחנו כרגע מנסים לקבל תמיכה מהמדינה, לפני שנגיע לצעדים דרסטיים, אבל יש גופים בענף שאין להם ברירה והם כרגע צריכים לפטר את האנשים שגייסו בחודש יוני".