שמונה שנים לאחר העדכון המלא האחרון על האקלים, האו"ם פרסם היום (שני) דוח שהעביר אזהרות חמורות עוד יותר על האופן שבו שינויי האקלים הנגרמים על ידי בני אדם משפיעים על כדור הארץ וכיצד הם עלולים לפגוע בכדור הארץ. ברחבי העולם מיהרו להגיב על הדוח המדאיג.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, הגיב לנתוני הדוח: "זה הוא 'קוד אדום' לאנושות. פעמוני האזעקה מחרישים אוזניים, והראיות אינן ניתנות להפרכה. פליטות גזי חממה משריפת דלק וכריתת יערות חונקים את כדור הארץ שלנו ומסכנים מיליארדי אנשים בסיכון מיידי. ההתחממות הגלובלית משפיעה על כל אזור על פני כדור הארץ, כאשר רבים מהשינויים הופכים לבלתי הפיכים".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, התייחס גם הוא לדברים: "הדוח מהווה קריאת השכמה, וברור שהעשור הקרוב עומד להיות מכריע להבטחת עתיד כדור הארץ שלנו. אנו יודעים מה יש לעשות כדי להגביל את ההתחממות הגלובלית - להעביר פחם להיסטוריה ולעבור למקורות אנרגיה נקיים, להגן על הטבע ולספק מימון אקלים למדינות בחזית".

שליח הנשיא האמריקאי לאקלים, ג'ון קרי, אמר: "כפי שהדוח מבהיר, ההשפעות של משבר האקלים, החל מחום קיצוני ועד לשריפות, גשם עז והצפות, רק ימשיכו להתעצם אלא אם נבחר דרך אחרת לעצמנו ולדורות הבאים. מה שהעולם דורש כעת הוא פעולה אמיתית. כל הכלכלות הגדולות חייבות להתחייב לפעולות אקלים אגרסיביות במהלך העשור הקריטי הזה".

מוחמד נאשיד, שגריר פורום האקלים של 48 מדינות, ונשיא המלדיביים לשעבר: "האנשים שלנו מתים במדינות מתפתחות בגלל הדלק שנשרף לצריכה וצמיחה כלכלית במדינות עשירות. אנחנו משלמים בחיינו על הפחמן שמישהו אחר פולט. ננקוט באמצעים בקרוב כדי להתחיל להתמודד עם העוול הזה".

הלן מונטפורד, סגנית נשיא לאקלים וכלכלה, מכון משאבי העולם, התייחסה לדוח: ""אם הדוח הזה לא מזעזע אותך לפעולה, הוא צריך. הדוח מצייר תמונה מפוקחת מאוד של עולם בלתי נסלח ובלתי נתפס".

פרידריקה אוטו, כותבת ראשית של הדוח ומנהלת שותפה של המכון לשינוי סביבתי באוניברסיטת אוקספורד: "כבר ישנן השפעות רבות של שינויי אקלים בכל אזור ברחבי העולם. ישנם דברים שאנו יכולים לעצור על ידי שמירה על היעדים, אך ישנם הרבה שינויים שכבר נמצאים כאן".

הלן יואיט, מנהלת קבוצת אושן דוגמנות במרכז Hadley בבריטניה: "דיווחים קודמים אולי העריכו מעט את המגמה של קרח ים ארקטי בעבר ועכשיו אנו משלבים מספר קווי ראיות המעידים על כך שאנו יכולים לראות ארקטי כמעט ללא קרח בים עד שנת 2050".