דייסון (Dyson) השיקה היום (שני) בישראל את ה-Dyson V15 Detect, שואב האבק החזק והחכם ביותר של החברה והראשון בעל אינטליגנציה מובנית עם טכנולוגיית לייזר לאיתור אבק מיקרוסקופי נסתר בבית. השואב החדש מצויד במנוע Hyperdymium של דייסון, המייצר עוצמת שאיבה של 230Airwatt הלוכדת 99.99 אחוזים מחלקיקי האבק עד גודל של 0.3 מיקרון. מדובר בעוצמה חזקה ב-30 אחוזים מהדור הקודם - V11.

בחברה שילבו בשואב אלומת לייזר ירוק, שנבחרה בשל יכולתה לספק את הניגודיות הטובה ביותר, והוסיפו אותה לתוך מברשת הפלאפי (Fluffy) רולר רך, בזווית מדויקת של 1.5 מעלות, 7.3 מ"מ מעל הקרקע. בנוסף, בדייסון פיתחו חיישן בשם  Piezo, הסופר ומודד את החלקיקים, סופר ומודד אותם לפי גודלם 15 אלף פעמים בשנייה. בנוסף, עוצמת השאיבה שלו משתנה כאשר הוא מזהה ריכוזי אבק ולכלוך. 

דייסון Dyson V15 Detect (צילום: יח''צ)
דייסון Dyson V15 Detect (צילום: יח''צ)

חידוש מעניין נוסף נמצא במברשת החובטת (Torque), המשלבת את טכנולוגיה מיוחדת ומונעת הסתבכות של שיער שנשאב במברשת (שיער אנושי ופרווה של בעלי חיים) דבר שעלול להיות מתסכל למדי עבור המשתמשים. כאמור, האתגר הקיים בשואבי אבק רבים הביא לפיתוח של מברשת בצורת חרוט אשר מונעת הסתבכות שיער במברשת ושואבת אותו ישירות למיכל האיסוף.

מחיר וזמינות:

  • Dyson V15 Detect Animal - הדגם בסיסי ביותר, מגיע עם מברשת ה-High Torque עם טכנולוגיית anti-tangle למניעת הסתבכות של שיער, לצד 5 אביזרים שונים, אך מגיע ללא מברשת הלייזר (Laser Slim Fluffy). המחיר: 2,990 שקלים

  • Dyson V15 Detect Total Clean - מגיע עם מברשת הלייזר (Laser Slim Fluffy), לצד 7 אביזרים נוספים. המחיר: 3,390 שקלים

  • Dyson V15 Absolute Extra - הדגם היקר והמתקדם ביותר, מגיע עם מברשת הלייזר (Laser Slim Fluffy) ומערך סינון HEPA הממוקם אחרי המנוע, ומעניק את הסינון המתקדם ביותר, לצד 9 אביזרים. המחיר: 3,590 שקלים