במהלך השבועות האחרונים מדינות רבות מתמודדות עם שריפות בשל גל החום הקיצוני, בדרום טורקיה החלו לפנות כפרים ומלונות באזורי התיירות בעקבות עשרות שריפות שפרצו כתוצאה מתנאי מזג האוויר. אבי מאור, ראש צוות החילוץ של חברת 'כיל ניר' שיצאה לאזור לסייע, שוחח היום (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על המרחש. 

"יש ניגודיות מטורפת ומדהימה בין היופי של החופים, האגמים והים לבין כל מה שקורה בתוך הארץ, הרים שהיו מכוסים בצמחיה ירוקה ויערות פשוט שרופים. אני לא יודע להגיד כמה, האם 50 אחוז, אבל פשוט נתחים ענקיים מחבל הארץ הזה פשוט שרופים", אמר.

לטענתו, השריפות משתוללות באזור לפחות שבוע, "קיבלנו פניה ביום חמישי והגענו ביום שישי ומאז עובדים על כל העניין הזה. אנחנו חברה מסחרית, את הפנייה קיבלנו מחברה מסחרית שעובדת פה בטורקיה, זו השיטה אולי הכי טובה ויעילה לעזור".

"הרבה מאוד מדינות משתתפות במשימה, אמריקאים, רוסים, ספרדים, זה מפוזר בכמה שדות תעופה אבל ממש כוח רב לאומי", הוסיף, "אנחנו עובדים הרבה ואני יכול להגיד שיש פה בהחלט הקלה, אני חושב שהמצב עכשיו הרבה יותר טוב ממה שהיה בהתחלה".

מאור התייחס גם לדרך בה הם פועלים לכיבוי השריפה במקום: "אנחנו עם מטוסים שבמקור הם מטוסי ריסוס שיודעים גם לכבות. אנחנו עובדים בשדה תעופה קרוב לאזור, עשר דקות טיסה מאזורי השריפות. השיטה שלנו טיפה שונה כי אנחנו עם מטוסים קצת יותר קטנים וזריזים, אז אנחנו מפטרלים, מוצאים שריפות בהתהוותן ומטפלים בהן".