פרופ' נמרוד מימון, ראש מגן אבות ואימהות במשרד הבריאות, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על התחלואה בנגיף הקורונה שממשיכה לזנק, ועל ההיערכות שנעשית על מנת להגן על אוכלוסיית הסיכון.

"אנחנו רואים גל רביעי בעיצומו, ברגע שיש עליה בתחלואה אנחנו רואים גם עובדים שנדבקים, ובגלל שאנחנו מאפשרים ביקורים ויציאה, אנחנו לא כמו בגל הראשון שסגרנו אותם, אז יש הדבקות בתוך בתי האבות. למזלנו רמת החיסוניות מאוד גבוהה בבתי האבות", פתח פרופ' מימון את דבריו.

בהמשך התייחס לנהלי הביקורים בבתי האבות בימים אלה, ואמר: "קודם כל יש חוק במדינה הזאת, אדם חופשי לצאת ולבוא מתי שהוא רוצה. אי אפשר לכלוא בתוך הבית, זה לא מקובל ולא עושים דברים כאלה".

"המורכבות של האירוע מעבר לתפיסה שלנו. אי אפשר על ידי חוקים ותקנות לייצר תשובה למגוון המצבים האנושיים שקורים לכולנו, ובטח כשמדברים על האזור הרגיש ביותר לפגיעת המגפה. לפני יומיים התקבל טלפון בבית אבות שיש מטופלת דמנטית עם קורונה חיובית, מסתובבת בבית האבות, מסבירים לה שהיא צריכה להישאר בחדר כדי לא להדביק את החברים אבל היא שוכחת דקה אחרי זה, היא מדביקה אחרים, כל הזקנים בורחים ממנה. זה סיפור אמיתי. חייבים לייצר אנושיות באירוע. אנחנו לא עושים דברים שעשינו בגל הראשון, זה נגמר. אם יש אירועים כאלה צריך לדווח עליהם. צריך לעשות הכול עם הזקנים או עם בני המשפחות, כל הדבר צריך להיות מנוהל בשיא האנושיות".

על מבצע החיסון במנה השלישית אמר: "הגענו לחמישים אחוז, התחלנו ביום ראשון שבוע שעבר היום 50 אחוז. אמורים לסיים בתחילת השבוע. אנחנו מגיעים עם הצוותים שלנו לחיסון בתוך בתי האבות וקיבלנו אישור לחסן את העובדים מעל גיל 40, אם כל המומחים צודקים אנחנו מקווים שתהיה לנו תגובה וירידה בכמות ההתפרצויות".

"אני חושב שצריך לחסן את כל האוכלוסייה. המבחן שלנו זה בבתי האבות. נוכל לראות מה קורה ואם נראה שהחיסון עובד ואנחנו כרגע בעלייה, תוך שבועיים נדע את הנתונים על כלל האוכלוסייה ובתי האבות, ולדעתי ההחלטה תהיה לחסן בחיסון 'בוסטר' את כלל אוכלוסיית ישראל", סיים פרופ' מימון את דבריו.