משרד הבריאות פרסם הבוקר (שלישי) את התוצאות הראשונות של מבצע הבדיקות הסרולוגיות המהירות בקרב ציבור התלמידים בחברה החרדית, לאחר ששנת הלימודים המוקדמת החלה.

מהנתונים עולה כי 390 ילדים אובחנו כחיוביים לקורונה מתוך 2,196 נדגמים בפועל, 17.7% חיוביים מסך כל הבדיקות. הדיגום נערך ביישובים מודיעין עילית, אלעד וקרית יערים. 

במודיעין עילית אחוז החיוביים עמד על 18.9%, כש-188 תלמידים אובחנו כחיוביים מתוך 995. באלעד, 110 אובחנו כחיוביים מתוך 454 תלמידים (24.2% בדיקות חיוביות) ובקריית יערים 92 אובחנו כחיוביים מתוך 747 תלמידים (12.3%).

בתוך כך, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, התראיין מוקדם יותר ברדיו כאן ב' והתייחס לפתיחת שנת הלימודים בחינוך החרדי, ואמר כי "התחלנו בתהליך של בדיקות סרולוגיות של כל התלמידים מא' עד ו', משום שאנחנו רוצים למפות את כל התחלואה הסמויה. כך נוכל לאפשר לכיתות, ככל שרמת התחלואה באותו יישוב לא תעלה, רצף לימודי".

"בכיתות ו' ומעלה הדרך ללמוד באופן רציף היא חיסונים", הוסיף. "כאשר שיעור החיסונים בכיתה יהיה גבוה, גם אם ילד יחלה לא נצטרך לסגור את הכיתה. אנחנו הולכים על חבל דק בין הרצון שלנו לחיים שגרתיים לבין חובתנו להגן על האנשים. אנחנו בנקודה קריטית לכולנו, לבריאות, לחיים ולמשק. אנחנו בנקודה בעייתית וצריך את כולם".