פרופסור קורונה - פרק 4: הרופא המומחה של 103FM, פרופ' רפי קרסו, הקדיש פודקאסט מיוחד לנושא הקורונה, שממשיך להיות רלוונטי גם בסוף שנת 2021. בפרק הנוכחי שמתפרסם היום (שלישי) ב-103FM ובשיתוף וואלה!, קרסו מתייחס לסוגיית החיסון השלישי, הוויכוחים בין הדרג המדיני למשרד הבריאות וגם שולח מסר מרגיע לכל מי שעדיין חושש מהנגיף הסיני.

"החיסון הנוכחי יעיל מעט לדלתא, אז לא הייתי מחכה שיהיה חיסון ספציפי לזן הדלתא, כי יכול להיות שעד אז יהיה זן נוסף". הוא הודה כי "אנחנו לא יודעים בדיוק תוך כמה זמן החיסון השלישי יתחיל להשפיע ויעלה את רמת הנוגדנים", אך העריך: "תוך 7-3 ימים כבר תהיה עלייה משמעותית במספר הנוגדנים".

"יהיה צורך בחיסון לעיתים יותר קרובות, אולי פעם בשנה או בכמה חודשים כמו בחיסוני השפעת", שיער הפרופסור המומחה. "הדלתא מדבק עפ"י הערכות פי 3-2 משפעת, וברור שהוא אלים יותר מהקורונה ה'מקורית'. מספר החולים קשה מכפיל את עצמו כל שבוע, כך שאם זה לא ייעצר אנחנו נגיע ל־2,000 חולים קשה עד החודש הבא. זה מפחיד. ייתכן ויגיעו מוטציות ווריאנטים שונים ואנחנו צריכים להתכונן. המחלה השתנתה וצריך לחיות עם השינויים".

על המצב הרגיש בין הדרג המדיני לדרג המקצועי, קבע: "יש להשאיר לרופאים לעשות את העבודה הרפואית. פרופ' אלרעי פרייס היא אישה מקצועית, עם ידע, שפועלת על פי מחקרים. מנתחים את המצב בארץ ובעולם כל יום, לומדים ומתקדמים בתנועה. אני הייתי מציע לשמוע בקולה ולאמץ את מה שהיא מציעה".

"עד היום מתו למעלה מ־4.25 מיליון אנשים בעולם", אמר עוד. "נכון להיום יש קרוב ל־100 אלף חולים קריטיים בעולם, מתוך 15 מיליון ו־250 אלף חולים. מדינות רבות מכינות עצמן לחיסון שלישי. דו"ח משרד הבריאות האמריקני מצא שלמעלה מ־94 אחוז ממקרי ההדבקה, התמותה והאשפוזים עקב קורונה בוושינגטון הם בקרב אלו שלא חוסנו באופן מלא".

"הסימפטומים מהחיסון חולפים"

לכל מי שחושש להתחסן בפעם השלישית, או לקבל מנת חיסון ראשונה, לקרסו יש מסר מרגיע: "אלפים כבר קיבלו אותו, לחלק היו כאבים בזרוע, מעט חום, חולשה, צמרמורת ותחושת אי־נוחות כמו בחיסון השני. בד"כ כל הסימפטומים חולפים תוך 36-24 שעות".

"אף אדם מחוסן מתחת לגיל 50 לא נפטר בארץ", התייחס הרופא לחשיבות קבלת התרופה, וכן לעובדה שאלו שמקבלים את החיסון לא צריכים לחשוש.