המשטרה נערכת להגברה מסיבית של אכיפת תקנות הקורונה. על פי החלטת השר לביטחון פנים, עמר בר לב, והמפכ"ל קובי שבתאי, הוגדרה משימת אכיפת הקורונה כיעד המרכזי של המשטרה בתקופה הקרובה, כאשר הדגש יהיה על חובת עטיית מסכה, תוך תשומת לב מירבית לאכיפה שתתבצע בנחישות ובאסרטיביות על פי כללי התו הירוק.

כל המפקדות במחוזות השונים במשטרה נותבו לטובת המשימה האמורה, כאשר בכל מחוז סגן המפקד יהיה אחראי על המערך והפעילות. הכוח יצטרף לפקחי הרשויות המקומיות, כאשר עד כה רק בפתח תקווה ובירושלים הקצו פקחים לאכיפה. 

יש לציין כי מדינת ישראל נמצאת "במקום הראשון בעולם" מבחינת אכיפת הקורונה, עם מיליון דו"חות שנרשמו עד כה. המשטרה גם מנסה לגייס פנסיונרים של המשטרה כדי לסייע לכוחות.

פעילות אכיפה משטרתית בזמן הקורונה (צילום: באדיבות המשטרה)
פעילות אכיפה משטרתית בזמן הקורונה (צילום: באדיבות המשטרה)

בכירים במשטרה מציינים שהחל מהערב (שלישי) המשטרה תפעל תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות מסוק, רחפנים שכורזים לאזרחים להישמע להוראות, כוחות סמויים, אפליקציית "הסכמון" וכוחות גלויים. יצוין כי ביממה האחרונה המשטרה ביקרה אצל 9,800 מתוך 18,700 מחויבי בידוד, והגם שכך מסביר סגן ראש אג"מ כי עדיין התחלואה גואה. 

מפכל המשטרה בפתיחת שנת הלימודים החרדית בתורה ברמה. קרדיט דוברות המשטרה

עוד מציין תנ"צ מוריס חן, כי ההחלטה לבצע את משימת האכיפה היום התקבלה לאחר בחינה מדוקדקת ובהתאם למצב התחלואה. יחד עם זאת, הוא מודה כי אכן עד היום המשטרה יכלה לעשות יותר, אולם היו לה תיעדופים אחרים.

בדבריו, הוא מרמז כי הסטת הכוחות במסה שכזו לטובת האכיפה - יהיה בה כדי לפגוע בתחומי הפשיעה שתחת אחריות המשטרה, לרבות עבירות רכוש, אלימות במשפחה, פשיעה במגזר הערבי ועוד.