לקראת שנת השמיטה שתחל בספטמבר הקרוב, שבה נהוג ברשויות שלא לבצע נטיעות, ארגון JNF UK ייטע, בשיתוף פעולה עם הרשויות בנגב, מעל 7,000 עצים. במסגרת הפרויקט "יער עירוני" ניטעו עד היום אלפי עצים בשכונות מיושבות, במטרה ליצר שינוי אקולוגי והתיישבותי ולהעלות את מודעות התושבים לנושאים סביבתיים. 

במסגרת מאמצי JNF UK לקדם את יישובי הפריפריה, החליט הארגון למקד את נטיעת העצים במרחב העירוני. במסגרת הפרויקט, שותלים עצים גדולים (ולא שתילים) עם תשתית והשקיה, שיאפשרו לעצים להגיע לבגרות בתוך שנים ספורות. העצים ניטעים בערים וביישובי הנגב שבהם יש מחסור בצמחיה. עד היום ניטעו אלפי עצים במצפה רמון, ירוחם, קריית מלאכי, בני דקלים וישובים נוספים.

מנכ"ל JNF UK בישראל יהונתן גלון אמר: "אנחנו גאים על שיתוף הפעולה עם הרשויות בנגב ועל ההצלחה של מבצע הנטיעות המרוכזות לפני שנת השמיטה. האימפקט של נטיעת עצים בריכוזי התיישבות הוא אדיר. עץ ליד הבית סופח אבק ומזהמים ופולט חמצן, והצל מוריד את הטמפרטורה בסביבה. יחד עם התשתית וההשקיה שאנחנו מספקים לכל עץ, האפקט האקולוגי הוא משמעותי, והוא מעלה את המודעות לקשר שבין הפעילות האנושית לסביבה".