ארבעה ימים אחרי ההישג ההיסטורי שלה באולימפיאדת טוקיו 2020, לינוי אשרם נחתה הבוקר (רביעי) בישראל וזכתה לקבלת פנים מרגשת בנתב"ג. אשרם זכתה במדליית זהב בקרב רב בהתעמלות אומנותית והפכה לישראלית השלישית שעולה לראש הפודיום במשחקים האולימפיים - האישה הראשונה לעשות זאת אחרי גל פרידמן וארטיום דולגופיאט.

אשרם אמרה: "אין מילים, זו אחת החוויות הכי הזויות שהיו לי בחיים. לא אשכח את קבלת הפנים הזו כל החיים. תודה ענקית על כל החום והאהבה ומי שהגיע לפה כדי לקבל את ניקול ואותי אחרי ההישג המטורף שעשינו - זה לא מובן מאליו. אני מאושרת לחזור לארץ. אני רוצה להגיד תודה ענקית למאמנות שלנו, אלה ואיילת שאיתנו והן חלק עצום מההצלחה שלנו".

קבלת הפנים ללינוי אשרם וניקול זליקמן (צילום: אבשלום ששוני)
קבלת הפנים ללינוי אשרם וניקול זליקמן (צילום: אבשלום ששוני)
לינוי אשרם וניקול זליקמן (צילום: אבשלום ששוני)
לינוי אשרם וניקול זליקמן (צילום: אבשלום ששוני)

ביחד עם אשרם, נחתה גם ניקול זליקמן, שרשמה הישג גדול לכשעצמו: מקום שביעי באותה תחרות. השתיים קראו ביחד "אל אל ישראל" במיקרופון וזליקמן אמרה בקצרה: "אתם הקהל הכי טוב שיכולנו לבקש".

בנתב"ג נחתו היום גם חברות נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, שסיימו את התחרות הקבוצתית בטוקיו במקום השישי. הן אמרו: "רצינו להגיד תודה ענקית. החיבוק שאנחנו מקבלות מכולכם הוא לא מובן מאליו. שמחנו לייצג את המדינה ולשחזר את הישג השיא בתחרות קבוצתית. אנחנו ממש שמחות שלקחנו חלק בדבר המדהים הזה".

לינוי אשרם והמאמנת, איילת זוסמן (צילום: אבשלום ששוני)
לינוי אשרם והמאמנת, איילת זוסמן (צילום: אבשלום ששוני)
לינוי אשרם נחתה לאחר האולימפיאדה (צילום: אבשלום ששוני)
לינוי אשרם נחתה לאחר האולימפיאדה (צילום: אבשלום ששוני)

כנרת צדף, יו"ר האיגוד: "איגוד ההתעמלות כל כך גאה בהישגי המתעמלות/ים והמאמנות/ים שהביאו המון כבוד למדינת ישראל וגאווה לאומית, עם ביצועים מדהימים במשחקים האולימפיים כשבשיאם - שתי מדליות זהב. כמי שמלווים את המתעמלות/ים והמאמנות/ים לאורך כל הדרך, חווינו יחד איתם את האתגרים והקשיים בייחוד בשנה וחצי האחרונות בצל הקורונה ודחיית המשחקים. כולם עבדו מאד קשה וזה הזמן לומר תודה לכל חברי המשלחת הישראלית לטוקיו: לינוי אשרם והמאמנת איילת זוסמן, ארטיום דולגופיאט והמאמנים סרגיי וייסבורג ואנדריי גרינבנוב, אלכס שטילוב, ניקול זילקמן והמאמנת אלה סמופלוב, מתעמלות הנבחרת הקבוצתית: אופיר דיין, יאנה קרמרנקו, נטלי רייץ יוליאנה טלגין וקארין וקסמן עם המאמנת הראשית אירה ויגדורצ'יק והמאמנות רחלי פייגה ויגדורצ'יק ונועה קדוש, ליהיא רז עם המאמנת שליוותה אותה בתחרות שיר סולומון והמאמנת האישית מורן קלפנר. אין מספיק מילים להביע את רגשותינו והערכתנו לכולכם. זה הזמן גם לציין את כל השותפים לדרך - משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי, היחידה לספורט הישגי ומכון וינגייט. מדינת ישראל מצדיעה לכולכם. זה הזמן ליהנות מההצלחה. אוהבים אתכם".

משפחתה של לינוי אשרם (צילום: אבשלום ששוני)
משפחתה של לינוי אשרם (צילום: אבשלום ששוני)