ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש הבוקר (רביעי) עם ראש ה-CIA, ויליאם ברנס בקריה בתל אביב. השניים דנו במצב במזרח התיכון, בדגש על איראן, ובאפשרויות להרחבת והעמקת שיתוף הפעולה האזורי. 

בפגישה השתתפו ראש המוסד, דדי ברנע, ראש המל"ל הנכנס, ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, אלוף אבי גיל, והיועצת המדינית, שמרית מאיר.

לפי גורם מדיני ישראלי, הפגישה התקיימה ברוח טובה וחיובית כאשר במרכז השיח עמד נושא איראן ועתיד ההסכם וחידושו האפשרי. לדברי הגורם, האמריקנים שמאמינים בהסכם, קשובים מאוד לעמדה הישראלית בנושא. ביקורו של ברנס בישראל הינו חלק של הביקור המזרח תיכוני שהוא מקיים . בישראל הפגישה של ראש ה-CIA עם ראש הממשלה בנט נתפסת, בין היתר, כחלק מההכנות לביקורו של בנט בוושינגטון שצפוי להתקיים בסוף החודש.

אמש נפגש ראש המוסד דדי ברנע עם ברנס, כדי לדון בסוגיית הגרעין האיראני ובאתגרים אזוריים נוספים בהם בכוונת הארגונים לקיים שיתופי פעולה.

אתמול פורסם דוח באתר חדשות נור האירניות שטוען כי מאז חודש אפריל 2019, ישראל תקפה 14 פעמים כלי שיט של איראן. על פי הדוח, ב-14 ההתקפות הותקפו 12 כלי שיט שונים, כאשר חלקם הותקפו מספר פעמים. חשוב לציין כי ישראל מעולם לא טענה כי ביצעה את מרבית האירועים אותם טוען הדוח כי ביצעה.

הדוח החדש מציין במפורש את הספינה האירנית "Saviz" אשר הותקפה בחודש אפריל האחרון. לטענתם, המטרה הישראלית היא למנוע מאיראן להעביר נפט למדינות אחרות ולכן מתמקד בחבלה במיכליות נפט. בנוסף, בדוח נטען כי על מנת לטשטש את צעדיה, ישראל נעזרת במדינות מערביות אחרות על מנת "להשחיר" את שמה של איראן ולטעון כי תקפה את הספינה במפרץ עומאן, בהתקפה שגבתה את חייהם של שני עובדי סיפון.