משלחת הסיוע של טייסת הכיבוי מהמערך האווירי במשטרת ישראל, המריאה אתמול (שלישי) ליוון, על מנת לסייע לכוחות הביטחון במדינה במאמצים למיגור גל השריפות שפרץ בתקופה האחרונה. בראש המשלחת עומד רפ"ק חיים בר-גיל, ולצידו טסו 16 משתתפים נוספים.

המשלחת המריאה מבסיס נבטים, כאשר היא כוללת שני מטוסי כיבוי מהמערך האווירי של המשטרה, ומטוס נוסף של חיל האוויר. במשלחת משתתפים אנשי טייסת הכיבוי של המשטרה, שוטרים וחברי הצוותים הטכניים של חברת "אלביט".

טרם העלייה למטוס, ערך מפקד המשלחת המשטרתית, רפ"ק חיים בר-גיל, ממערך היחידה האווירית במשטרת ישראל, תדרוך לחברי המשלחת, סקר בפניהם את משימת הסיוע ואמר: "זאת גאווה לצאת למשלחת סיוע בשם משטרת ישראל ובשם מדינת ישראל. לאורך השנים האחרונות שיפרנו את יכולותינו המבצעיות והטכנולוגיות ומיצבנו עצמו ככוח כיבוי מוטס מקצועי מתקדם. זאת זכות לסייע ולתרום מהידע והניסיון שצברנו למדינה שמתמודדת עם אתגר מורכב מסוג זה".

שריפת ענק שפרצה באי איווה ביוון (צילום: REUTERS/Nikolas Economou)
שריפת ענק שפרצה באי איווה ביוון (צילום: REUTERS/Nikolas Economou)

לאחר שנחתו ביוון, חברי הצוות ערכו פעולות מקצועיות מקדימות ותיאומים מול הצוותים היוונים לקראת המשימה, הכוללת שיתופי פעולה בינלאומיים בין כלל כוחות הסיוע ממדינות שונות. עם סיום השלב המקדים, חברי המשלחת ישתלבו במשימת הסיוע.