שובר שתיקה: שר הבריאות לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) לא התבטא באופן פומבי מספר חודשים בנוגע למגפת הקורונה. כעת, בעיצומו של הגל הרביעי עם אלפי מאומתים ביום, החליט חבר האופוזיציה לפרסם היום (רביעי) שרשור טוויטר זועם בו הוא מאשים את התנהלות הממשלה החדשה בנעשה בתחום.

"העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה", פתח השר לשעבר את דבריו. "התאפקתי", הודה, "לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי. ביקשתי להביע דעה על-פי המעשים ולא על פי האנשים. התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב, נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגיפה".

עוד כתב: "כשר הבריאות בטחתי באנשי המקצוע שלי. כיום דוחקים אותם כאילו הם הבעיה ולא הפיתרון. מדינת ישראל יכולה להכיל בעיות כלכליות ולסייע לנפגעים, אבל אנחנו לא יכולים להכיל את המתים. אי אפשר להחזיר את המתים לחיים, או לזלזל בסבלם של החולים, בעיקר הקשים. חזרנו למצב בו מאות זקנים נדבקים מדי שבוע".

"האוכלוסייה שהכי זקוקה להגנה, סובלת מחוסר בתקציב ובלי הנחיות ברורות. הישגים שנבנו בעמל רב פשוט קורסים. ההתדרדרות הגורפת במדדי התחלואה מעידה על חוסר מנהיגות. חייבים להגביר את קצב החיסונים, להגיע לכל מגזר ויישוב, לחזק את צוותי הרפואה, לזרז את המענה לתוצאות הבדיקות ולאפשר להיבדק במהירות".

אלדשטיין פרסם לפני שבוע סרטון בו הוא נואם מעל דוכן הכנסת ומאשים את הכנסת בחוסר פעולה ובגישה רופסת: "ממשלת ישראל נכשלת כי אינה שומעת להמלצות משרד הבריאות. רק בגלל הכישלון הניהולי של הממשלה אנחנו עלולים להגיע לסגר", כתב. "תפקידה של ממשלה לא להמליץ כפי שהיא שעושה היום, אלא לקבל החלטות שבמסגרתן פועלים האזרחים".