בעוד העולם כולו ממהר להתחסן נגד נגיף הקורונה כדי להימנע מהמגיפה הקשה, יש גם מי שמתנגד לחיסונים ובוחר להישאר מחוץ למאבק. אחות של "הצלב האדום", שעבדה במתחם חיסוני הקורונה בפריסלנד שבגרמניה, חשודה שהזריקה לכ-8,600 קשישים וצעירים כאחד את מה שהם האמינו שהוא מנת חיסון פייזר, אלא שלאחרונה התברר כי היא ככל הנראה החליפה את הנוזל בתמיסת מי מלח. 

הרשויות האזוריות בגרמניה פנו בימים האחרונים לאלפי האנשים שהגיעו לקבל חיסון במתחם בו עבדה האחות וקראו להם להגיע לקבל מנת חיסון חדשה. על אף שתמיסת מי מלח אינה מזיקה, מרבית האנשים שקיבלו את הזריקה היו קשישים או אוכלוסייה בסיכון גבוה לחלות בקורונה, מה שהעמיד אותם חשופים לנגיף. 

"אני המום לחלוטין מהאירוע. מחוז פריסלנד יעשה הכל כדי להבטיח שהקורבנות יקבלו את מנות החיסון שלהם בהקדם האפשרי", נכתב בעמוד הפייסבוק של חבר המועצה המקומי סוון אמברוסי. חוקר המשטרה המקומית, פיטר באר, נאם מוקדם יותר היום (רביעי) במסיבת עיתונאים וטען כי על פי הצהרות העדים "קיים חשד סביר לסכנה". כמו כן, הוא ציין כי המניע של האחות, ששמה לא נאמר, הוא העובדה שהיא הציגה ברשתות החברתיות את דעותיה הסקפטיות בנוגע ליעלות החיסון. טרם הובהר האם האחות נעצרה או מואשמת בפרשה.