ארגון העיתונאים ותאי הכתבים המדיניים והבריאות פנו הערב (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ והביעו מחאה על קיומן של הצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, ללא מתן אפשרות לכתבים לשאול שאלות. בארגון דורשים מהם לאפשר לכתבים לשאול אותם שאלות במהלך התדרוכים וההצהרות לתקשורת. 

במכתב שנשלח מטעם הארגון נכתב: ״מאז בחירתכם לתפקיד פניתם פעמים רבות לציבור בנושאים הקשורים לקורונה, להנחיות הקשורות במגיפה, או בכל עניין אחר". בארגון הדגישו כי "הפנייה נעשתה ונעשית ברוב המקרים באמצעות הצהרות פומביות בלי לאפשר לעיתונאים לשאול שאלות".

בארגון הוסיפו ואמרו: ״עיתונאים אינם מטרד שצריך לסלק מן הדרך, כפי שבוודאי יסכים כבוד שר הבריאות, שהיה בעבר הלא רחוק עיתונאי בכיר. עיתונאים הם משרתי האינטרס הציבורי ופועלים למען זכות הציבור לדעת". בארגון הדגישו כי על מנת שעיתונאים יוכלו לעשות את תפקידם כראוי, יש לאפשר להם נגישות למירב המידע הקיים, כולל "לשאול שאלות, גם אם אלה קשות ומורכבות". 

״משטר דמוקרטי נבדל ממשטרים אחרים, בין השאר, בשקיפות", קבוע בארגון העיתונאים וסיכמו כי "הצהרות לתקשורת שנעשות באופן חד-צדדי, בלי נוכחות עיתונאית, בלי לאפשר לשאול שאלות אינה מקדמת שקיפות ואינה תורמת לבניית אמון במערכת השלטון״.