תקציב הבונוס השנתי יוכפל, העלאות שכר ואף הסכמה בין וועד העובדים להנהלת yes לחלוקת מענק פונדקאות. אלה חלק מסעיפי ההסכם הקיבוצי בין הנהלת חברת יס לוועד העובדים שלה, בעקבות המשא ומתן שהתקיים בין הצדדים ונחתם אתמול. בהסכם מוסדרות הזכויות הסוציאליות והפנסיוניות של העובדים, תוספות שכר ומענקים, משופרים תנאים נלווים לשכר ומוענק הסדר פרישה מיטבי לפורשים מרצון. 

ההסכם ההיסטורי משפר דרמטית את תנאי 1,150 העובדות והעובדים בחברה, והוא נחתם לאחר משא ומתן אינטנסיבי של חודשים ארוכים. על ההסכם חתמו במטה ההסתדרות הלאומית במודיעין יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, יו"ר ועד עובדי yes, אלי כהן, מנכ"ל yes, רן גוראון וסמנכ"ל משאבי האנוש צביקה אברמוביץ. רוחב ההסכם מציג תוספת של 55 מיליון ₪ לעובדים. 

בין ההישגים הבולטים בהסכם yes UP: חטיבות המטה של yes יישארו בחברה, מענק פונדקאות, בפעם הראשונה הבונוס השנתי מעוגן בהסכם ותקציבו יוכפל במהלך ההסכם, שכר המינימום בחברה יהיה גבוה ב-7% מעל לקבוע בחוק, כל עובדי החברה יקבלו הפרשה של 7.5% לקרן השתלמות, במהלך ההסכם ייגדלו ההפרשות לביטוח הפנסיוני והסוציאלי, נשמרה העלאת השכר השנתית של 2%, סבסוד הארוחות עלה ל-31 ₪ לכל העובדים, האש"ל לטכנאים עלה ל-35 ₪, תשלום יום מחלה מהיום הראשון, דמי ההבראה הועלו ל-520 ₪, העובדים יקבלו תוספת ימי בחירה, 1,000 ₪ בשנה עבור ביגוד, ביטוח שיניים בחינם, ביטוח בריאות מוגדל, הטבות להורים לילדים של 1,000 ₪ לקייטנה ו-200 ₪ לחודש לגני הילדים, תוספות שכר לטכנאים ולעובדי המרלו"ג, ולבסוף – מענק חתימה לכל עובד מוותק של חצי שנה והסכם פרישה מרצון של 250%. 

עו״ד ליאת אלזנר ועו״ד בטי מצר לוי מ"בטי מצר לוי משרד עורכי-דין" ליוו וייצגו את ועד עובדי yes במשא ומתן. את הנהלת yes ייצגו עורכי הדין ירון לסטרל וסזי כהן-פבון ממשרד "ש.הורוביץ".

רן גוראון, מנכ"ל yes: "חתמנו על הסכם עם ועד עובדי yes וההסתדרות הלאומית במסגרתו הגענו להבנות המיטיבות עם כל הצדדים. אני רוצה  להודות לכל הצדדים אשר הפגינו אחריות רבה במהלך המשא ומתן ופעלו בפתיחות ובשיתוף פעולה. החתימה על ההסכם היא משמעותית לקראת האתגרים הניצבים בפני החברה המובילה את שוק הטלוויזיה בישראל".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית: "עשינו היסטוריה. הסכם yes UP הוא הישג נוסף של ההסתדרות הלאומית, עוד הסכם קיבוצי שלא משאיר אף עובדת ועובד מאחור, ומעניק להם זינוק אדיר בתנאי ההעסקה. כך העובדים הנפלאים ב-yes יוכלו להמשיך לעשות את עבודתם המצוינת, כשהם יודעים שהם מקבלים את התמורה שמגיעה להם לצד ביטחון תעסוקתי עם ועד עובדים וארגון עובדים איתן, שמייצג אך ורק את האינטרסים של עובדי yes".

אלי כהן, יו"ר ועד עובדי yes  : "החתימה על הסכם yes UP היא יום חג עבורנו. זהו הסכם קיבוצי שמשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של עובדות ועובדי yes, המותג החזק ביותר בשוק התקשורת. מהיום העובדים יהנו מחבילת התנאים וההטבות הטובה בהיסטוריה של ,yes ומבינים שעמדנו במילה שלנו, שרק ועד yes ידאג לעובדי yes!

"אנו מודים להסתדרות הלאומית, שהובילה את המשא ומתן האינטנסיבי הזה, ומלווה את העובדים והוועד במקצועיות ובערכיות. אני משוכנע שההסכם הזה יבטיח את התפתחותה של yes ועובדיה".