השבוע הועבר אליי מסרון "מפחיד" שהופץ בתפוצת נאט"ו, ולא היה לי ספק שנשלח ממכחישי חיסונים. המסרון דיווח על בחור, ואני מצטט, "בריא, מוכשר, בן 55" (מה שייך כישרונו לכאן?) קם בבוקר, מתחסן, ובלילה - דום לב. היקש לוגי־מדעי הגיוני ממש כפי שהגיונית ההנחה שאם ירד גשם כשכלב נבח, הרי שבכל פעם שינבח הכלב - יירד הגשם.

אולי יסביר לי מישהו מדוע עשה אותו בחור בריא ומוכשר בן 55 חיסון אף על פי שההתוויה היא לבני 60 ומעלה? אולי הוא לא בן 55, אולי הוא לא בריא, אולי הוא לא קיים? ועוד מוסיף וכותב בעל הפוסט "ממרומי 50 שנותיי מעולם לא הכרתי שישה אנשים שמתו מאירועי לב בתקופה כל כך קצרה". אז, יקירי, אתה לא הכרת - אני הכרתי גם הכרתי.

לידיעתך, מדי יום מתים בארץ כ־22 אנשים מדום לב. לך אין ספק שזו תוצאה מהחיסון, כמו שלרבים ברור שהחיסון נועד לסרס אותם. אגב, זו אחת הסיבות למיעוט המתחסנים במגזר הערבי, כפי שאמר השבוע ברדיו פרויקטור החיסונים של המגזר.

תיאוריות קונספירציה אחרות מדווחות על הכנסת שבבים במהלך החיסון, "שהם, למעשה, אנטנות שיקלטו וישפיעו כאשר הרשת הסלולרית 5G תיכנס לפעולה". אין גבול לדמיון הפורה של מתנגדי החיסונים. למען האמת, אני נהנה מהיצירתיות ומהדמיון המפותח, שלא לומר הפתולוגי, של ממציאי הקונספירציות. אולי הסיבה היא בעיה נפשית הנקראת פרנויה, או אולי ההכחשה היא אצלי? מי יודע.

התנגדות לחיסונים קיימת מסוף המאה ה־18, עת החלו לחסן. בתחילה פחדו מהחיסונים באופן כללי, ולאחר שגילו שבעקבותיהם יורדת התחלואה, החלו לפחד מתופעות הלוואי. זה המצב גם עכשיו. מיליונים התחסנו בעולם, אבל עדיין קיימים המסרבים, מסיבות אידיאולוגיות, מסיבות דתיות או סתם מחוסר ידע או בורות. רק לפני שנה וחצי היו שטענו ש"זו שפעת ותפסיקו עם הפאניקה", וכל הטענות הללו נמוגו כעשן.
באין ספור האשמות האשימו את החיסונים: הם משנים את הדנ"א; משנים את הרנ"א; הופכים את המחוסן לאנטנה של 5G; גורמים לסרטן; פוגעים בפוריות; גורמים להתקפי לב ועוד. ביעילות החיסונים מעדיפים המכחישים לא להכיר.

במדינות המערב מתחילים לחוקק חוקים שלא יאפשרו לעובדי ציבור, לנותני שירותים ולצוותים רפואיים להגיע לעבודה ללא חיסון, ואם יעדיפו להישאר בביתם, יהיה זה על חשבונם. צרפת, למשל, אוסרת על אזרחיה להשתמש בתחבורה ציבורית או ליהנות בבית קפה אלא אם הם עומדים בדרישות התו הירוק.

המדינה מאפשרת לכל אחד להתחסן חינם. אם יחלה אדם שהחליט לא להתחסן, ויהיו סיבותיו אשר יהיו (כמובן שאני מחריג את אלה שמסיבות רפואיות אינם יכולים להתחסן), עלויות האשפוז יחולו עליו בלבד ולא על חשבון הציבור. כלומר עליי.