"היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד": נוסע בקו 63 של חברת דן עלה הבוקר (חמישי) לאוטובוס שנסע ברחוב בוגרשוב בתל אביב, איים על הנהג וניפץ בפטיש את חלונות האוטובוס. נציין כי מקרה זה מצטרף לשורת מקרים נוספים של תקיפות נהגי אוטובוס בזמן האחרון.

על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית שעוקב אחר הנושא, בשנת 2020 חוו נהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה, שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 מקרים ויותר).

אוטובוס של דן, ארכיון (אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אוטובוס של דן, ארכיון (אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מסר בתגובה: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים, ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם והערב. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים, היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע שהתקבל במוקד 100 לפני כשבועיים, מייד עם קבלתו, טופל מיידית ע"י צוות משטרה שהגיע למקום. לצד האמור האירוע מטופל במישור החקירתי למיצוי הדין עם החשוד".