כדי לשמור על הילדים והנוער ברשת החברתית: חברת טיקטוק הודיעה היום (חמישי) כי החליטה לבצע מספר צעדי בטיחות ופרטיות על מנת לעזור להורים ולילדים להיות בבקרה טובה יותר על התכנים אליהם הם נחשפים, וכמו כן לאנשים שיוכלו לפנות אליהם באמצעות הודעה פרטית ומתי יקבלו הודעות דחיפה (פוש) מהאפליקציה. 

"המטרה המרכזית שלנו בטיקטוק תמיד הייתה לטפח פלטפורמה בטוחה ונעימה לקהילה המגוונת שלנו", מסרו מהרשת החברתית. :מעבר להגדרות הבטיחות ופרטיות שלנו, המאפשרות לאנשים לקבל החלטות לגבי עם מי הם משתפים את התוכן שלהם, אנו גם מאמינים שחשוב לספק הגנה יזומה כדי לסייע בשמירה על בטיחות בני הנוער בפלטפורמה".

הטרדה, בריונות (צילום: אינג אימג')
הטרדה, בריונות (צילום: אינג אימג')

בין הצעדים שטיקטוק הנהיגה במסגרת המאבק בפגיעות במשתמשים, היא הפיכת חשבונות מתחת לגיל 16 לפרטיים כברירת מחדל כבר בתחילת השנה. כמו כן, הוגבלו ההודעות הישירות לחשבונות של משתמשים בגילאי 16 ומטה, ואפשרות ל"צימוד משפחתי", שאמור לתת שליטה רחבה יותר להורים.

טיקטוק הכריזה על הקמת מרכז בטיחות בעברית, שידריך הורים להשתמש בכלים אותם היא הציגה בעבר לצמצום תופעת הבריונות ברשת. זאת ועוד, העדכון לחשבונות בגילאים 17-13, יכלול העברת מצב שליחת ההודעות הפרטיות ל"אף אחד" כברירת מחדל. כלומר, כדי לשלוח הודעות לאחרים הם יצטרכו לעבור באופן פעיל לאפשרות שיתוף אחרת. חשבונות קיימים יקבלו הודעה שתבקש מהם לבדוק ולאשר את הגדרות הפרטיות שלהם בפעם הבאה שהם משתמשים במאפיין. עדכונים אלה מתווספים להגנות הקיימות על הודעות כגון השבתת שליחת תמונות או סרטונים והשבתת הודעות עבור חשבונות מתחת לגיל 16.

גישה מודעת להתראות

"אחת המטרות שלנו היא לסייע לצעירים בפלטפורמה לפתח הרגלים דיגיטליים חיוביים בשלב מוקדם, ולכן אנו מתייעצים באופן קבוע עם מומחי ילדים ומומחי רווחת נוער כדי לפתח את פורטל הנוער שלנו, את המדריך למניעת בריונות ופיצ'רים נוספים שתומכים ברווחת בני נוער", מסרו עוד מטיקטוק. במסגרת עדכון ההגדרות של הרשת החברתית, חשבונות בגילאי 13-15 לא יקבלו התראות פוש מהשעה 21:00 ואילך, ובחשבונות בגילאי 16-17 יושבתו הודעות פוש החל מהשעה 22:00. 

בריונות ברשת (צילום: אינגאימג')
בריונות ברשת (צילום: אינגאימג')

בחירה במי יכול לצפות ולהוריד סרטונים

כמו כן, כדי לעזור לבני נוער להבין את אפשרויות השיתוף העומדות בפניהם, בטיקטוק הוסיפו לחשבונות מתחת לגיל 16 הודעה שתקפוץ על המסך רגע לפני פרסום הסרטון הראשון שלהם, שתבקש מהם לבחור מי יכול לצפות בו, כך שהם לא יוכלו לפרסם את הסרטון עד שהם בוחרים.

מעכשיו, יוצרים יוכלו להחליט לפני פרסום כל סרטון שלהם מי יכול לצפות בו. חשבונות בגילאי 13-15 מוגדרים כברירת מחדל כפרטיים ולכן האפשרות שלהם היא בחירה ביו שיתוף התוכן שלהם עם העוקבים או החברים שלהם (ההגדרה 'כולם' כבויה). סטיצ' ודואט מושבתים בחשבונות מתחת לגיל 16. לצד אלו, בני 16-17 יקבלו הודעה קופצת שתבקש מהם לאשר את הבחירה לאפשר הורדות של הסרטונים שלהם. עבור חשבונות מתחת לגיל 16 ההורדות מושבתות.

"נתפתח כל הזמן"

אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל מסר בתגובה לפרסום: "העדכונים החדשים משקפים את ההתחייבות המתמשכת שלנו להגנה על בטיחות ופרטיות בני הנוער שלנו בפלטפורמה. מבחינתנו, אין קו סיום בכל הנוגע להגנה על הקהילה שלנו. אנו עובדים יחד עם בני נוער, ארגונים, הורים וקריאייטורים כדי להתפתח כל הזמן".