השר לשירותי דת מתן כהנא פנה היום (חמישי) לשרת הפנים איילת שקד ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס וביקש מהם לשקול בחיוב לבקש מהרשויות לאפשר למתפללי בתי הכנסת להשתמש במבני ציבור שלא בשימוש בימי החג, כגון: בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים ושאר מבני הציבור, לטובת פיזור המניינים הגדולים למניינים קטנים יותר ובטוחים כדי להגן על בריאות המתפללים.

"בעקבות העלייה בתחלואה, והצורך החשוב לשמור על ריחוק חברתי ועל הנחיות משרד הבריאות, ועל מנת שנוכל לאפשר לציבור הפוקד את בתי הכנסת בחגי תשרי לקיים את תפילות החג כסדרם תוך שמירה על בריאות המתפללים, אבקש כי תבחנו בחיוב לבקש מהרשויות לאפשר למתפללי בתי הכנסת להשתמש במבני ציבור שלא בשימוש בימי החג, כגון: בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים ושאר מבני הציבור לטובת פיזור המניינים הגדולים למניינים קטנים יותר ובטוחים כדי להגן על בריאות המתפללים", נכתב בבקשה.

המשרד לשירותי דת, יחד עם המועצות הדתיות בכל הארץ, נערך להנחות את בתי הכנסת לקיים את תפילות החגים תחת הנחיות הקורונה, והשימוש במבני הציבור יקל על בתי הכנסת להיערך מבעוד מועד במידה וידרשו לצמצם את מספר המתפללים", הוסיף השר.

יצוין כי השרה שקד תומכת ברעיון של השר כהנא להפוך בתקופת החגים את המבנים הציבוריים לבתי הכנסת זמניים. שקד ביקשה מאנשי משרדה להכין הוראות בנושא עבור ראשי הרשויות המקומיות ולהתחיל בקידום הרעיון.