שר החוץ יאיר לפיד הודיע הערב (חמישי) במסגרת מסיבת עיתונאים במרוקו כי תוך חודשיים יחסי המדינות יהפכו ליחסים דיפלומטיים מלאים. 

"היום בבוקר סגרתי עם נאסר בוריטה, שר החוץ המרוקאי, שאנחנו בתוך חודשיים מעכשיו, בכפוף לפתיחת הקו של רויאל מרוקו ממרקש לישראל, נפתח שגרירויות מלאות גם בישראל וגם ברבאט. אז אנחנו מעלים בחודשיים הקרובים את הדרג המדיני לדרג של שגרירויות", אמר.

כמו כן, לפיד הדגיש כי הוא לא מתומכי הסכם הגרעין האיראני, אך הוא "לא מזהה תכנית חליפית", וכי ישראל מקיימת שיח בנושא עם ארה"ב ואירופה "מאחורי הקלעים", כפי שדווח ב"וואלה!".

עוד אמר לפיד: "אנחנו אומרים לעמיתנו ולחברנו במזרח התיכון איפה אתם מעדיפים לחיות ועם מי אתם מעדיפים לעשות עסקים – עם סוריה או עם ישראל? עם לבנון או עם ישראל? עם איראן או עם ישראל?"

"מרוקו היא מדינה חשובה במיוחד בתוך התהליך הזה", הוסיף, "קודם כל מפני שהיא ככה מנהיגה אמיצה בתוך אפריקה עם מסורת של מתינות ושל יציבות פוליטית ויכולת לדבר עם רוב המדינות באופן שוטף".

עוד מסר כי שר החוץ המרוקאי יגיע לישראל בטיסה הראשונה של חברת התעופה "אייר מרוקו" לארץ, שצפויה בחודש אוקטובר או נובמבר בהתאם למצב הקורונה ויחנוך את שגרירות מרוקו בישראל.

בנוסף, התייחס לפיד למצב הקורונה בארץ, באומרו כי "אתמול השתתפתי מפה בזום בקבינט הקורונה שהחיסון השלישי שאנחנו רוצים להרחיב אותו והתקנות החדשות של התו הירוק ישפרו את המצב".

בסוף דבריו הבהיר כי "התהליך הזה, התהליך של הסכמי הנורמליזציה עובר סוג של התבגרות. הוא עבר חילופי שלטון בארצות הברית, הוא עבר חילופי שלטון בישראל, הוא עבר את הקורונה או עובר עדיין את הקורונה, ולא רק שהוא שרד, הוא נמצא באיזה שהוא סוג של שיא היסטורי הם השגרירות באמירויות, עם הנציגות פה במרוקו שהופכת היום, עוד לא באופן רשמי לשגרירות, וקווי התעופה הישירים, עם הסכמי הסחר, המים החדשים לא רק פה אלא גם במדינות השלום הוותיקות יותר כמו ירדן".

כזכור, לפיד נחת אתמול במרוקו, שם הוא עורך ביקור מדיני, בפעם הראשונה מאז חתימת הסכם הנורמליזציה בין המדינות בשנה שעברה. זהו ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בממלכה מאז 2003.