גורמים רשמיים באוסטרליה הודיעו הבוקר (שבת) כי הקנסות המוטלים על מפרי הסגר במדינת ניו סאות' ווילס צפויים לגדול. ההחלטה התקבלה בשל בשל שיאי התחלואה המקומית הנרשמים במדינה מדי יום, כאשר רק ביממה האחרונה אובחנו 466 חולים חדשים. ראש מדינת המחוז, גלאדיס ברג'יקליאן, הסבירה כי הקנסות, שיגיעו עד לסכום 5,000 דולר אוסטרליה (כ-3,700 דולר אמריקאי), יוטלו מיידית על מפרי הסגר, או אלו שישקרו על מקום הימצאם. "עלינו לקבל ולהבין כי המצב בניו סאות' וויילס הוא החמור ביותר אליו הגיעה המדינה מפרוץ הנגיף", אמרה, "הדבר קשור גם לנתוני התחלואה והמצב הקשה בו נמצאת אוסטרליה כולה". 

הזינוק בתחלואה במדינה מגדיל את הסיכוי לכך שהסגר בסידני, שנכנס כעת לשבוע השמיני שלו, לא יסתיים בתאריך היעד - 28 באוגוסט. עם זאת, הרשויות דנות כעת בהקלה במגבלות השונות במדינה ומספר המחוסנים יהיה "מספיק" ומספר המאובחנים היומי ייקטן. "הלוואי שהמצב היה משתפר, אז זהו טיבו של זן הדלתא", הוספה, "נעבור את זה, אבל ספטמבר ואוקטובר יהיו קשים מאוד".

קורונה בארה"ב: בתי החולים עמוסים בעקבות התפשטות זן הדלתא (צילום: רויטרס)

מאות אנשי ביטחון נוספים צפויים להישלח לסידני במהלך השבוע הבא, זאת במטרה לסייע באכיפת הסגר, כאשר ההתפרצות מתפשטת מעבר לעיר. למעשה, מפרי ההגבלות בסידני הובילו לכך שמספר ערים נוספות נכנסו גם הן לסגר, בשל העלייה בתחלואה בהן. בנוסף, קנס בסך 3,000 דולר אוסטרלי יינתן גם לאלו שייכנסו לאזורים מסוימים במדינה ללא אישור רשמי. היתר הכניסה יינתן רק מסיבות מסוימות, בהן עבודות חיוניות, בדיקה של רכוש, או תיקונים דחופים בבית השני הנמצא בבעלותם. 

"הקנסות הללו הם בין הגבוהים ביותר שראיתי עד כה, ואנחנו נחלק אותם החל מהיום", ציין מפקד המשטרה בניו סאות' ווילס, מיק פולר, "מפרי ההנחיות יוצאים לחופשות משפחתיות באזורים אחרים - אבל מהיום זה נגמר". הוא ביקש להעניק לכוחות סמכויות נוספות, זאת לאחר שראה הפרות רבות ומשמעותיות בקרב התושבים, לצד ירידה בהיענות לציות להגבלות בקרבם".