שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התראיין הבוקר לגל"צ ולכאן רשת ב', והתייחס לביקורת על ההחלטה של משרד הבריאות להתחיל לחסן את הציבור הישראלי במנת חיסון שלישית לפני שהתקבל אישור ה-FDA. "מקובל לתת מנת דחף שלישית עוד לפני אישור מגוף אחר - זה נעשה כבר בעבר בחיסונים אחרים", אמר הורוביץ.

בנוסף התייחס הורוביץ לעלייה המדאיגה בתחלואה, ולאפשרות של סגר רביעי: "אמרנו שסגר הוא המוצא האחרון, הוא רק במצב של חוסר ברירה. זו הגישה שלנו גם עכשיו. אנחנו רואים את ההתפרצות, אנחנו מחזקים את מערכת הבריאות ומקווים שזה יעזור לנו למנוע סגר".

"ראיתי את הניסיון של הממשלה הקודמת, שהטילה את כל ההגבלות האלה, וגם סכום פשוט מטורף על פיצויים וחל"ת. אנחנו לוקחים בחשבון את התפרצות המגיפה ונלחמים בה באמצעות חיסונים מסיביים. אנחנו מטילים הגבלות, התחלנו עם התו הירוק. אנחנו עובדים 24/7, משקיעים בזה, וגם לוקחים בחשבון את המשק, הכלכלה והפרנסה של אנשים", הוסיף.

בהמשך התייחס לפתיחת שנת הלימודים: "אנחנו רואים חשיבות בפתיחת שנת הלימודים כסדרה כדי להכניס את התלמידים, המורים וההורים לתוך שגרת חינוך, מה שלא היה להם שנה שעברה. הם הפסידו את השנה שעברה - זה הכי הרבה בכל העולם. יש עוד סיבה, והיא שאנחנו מתחילים עם מתווה חינוך עם בדיקות סרולוגיות ומתווה מיוחד - אנחנו רוצים להתחיל להריץ את המודל הזה ולראות איך הוא עובד. רוצים שהוא יצליח".

על העימות בממשלה סביב סוגיית חיסוני הילדים אמר הורוביץ: "הסמכות למתן חיסונים היא שלי, ואנחנו נחסן בבתי הספר. נגיע להבנות עם משרד החינוך, ואני מבטיח שיהיו חיסונים בבתי הספר. זו הפלטפורמה הכי טובה לפגוש את בני הנוער ולחסן אותם. יש לזה חשיבות עצומה. אמנם האפשרות למחלה קשה בבני נוער היא בסיכון נמוך יותר, אבל החיסון מוריד את ההדבקה - וזה כלי קריטי במאבק בקורונה".