חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ), שעוררה בשבוע שעבר סערה כשאמרה כי "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול כי גם מרצ וגם רע"מ לא יסכימו לדבר כזה", שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב והסבירה את אמירתה.

"על מה להתנצל? עמדתי היא עמדה באה מתוך אמונה שלמה, אני מאמינה שמרצ בתוך הקואליציה ממתנת את החלטות הממשלה, אני מאמינה ששלום זה לא רק סיסמא אלא גם עניין של התנהלות מדינית. הקואליציה הזו היא לא קואליציה פשוטה, היא מורכבת משמאל, ממפלגות ערביות, מימין. אני יכולה לדבר על עמדתי, אני מבחינתי העניין הוא לא על הפרק היום, אנחנו מדברים על שאלה שהיא היום היפותטית. אני מדברת על זה שנאבקתי למען שלום", פתחה זועבי את דבריה.

"אני רוצה לספר לך משהו אישי: מתוך עשרות אלפי אנשים שגרים בדרום לבנון יש הרבה פלסטינים, רובם קרובי משפחה שלנו. הפלסטינים נמצאים כאזרחי מדינת ישראל וגם בדרום לבנון וגם בגדה המערבית ובעזה, כולנו בני אותה משפחה בגדול. אני כאזרחית המדינה רוצה לקיים שלום בין העם הפלסטיני לבין מדינת ישראל. אני לא יכולה לתמוך בעמדה של מלחמה. אני יכולה רק לתמוך בשלום. אנחנו מתעסקים בשאלה גדולה אבל תיאורטית", הוסיפה.

בהמשך התייחסה להחלטת שר הביטחון גנץ על אישורי בנייה בשטחי C, גם לפלסטינים וגם למתנחלים: "גם שר הביטחון גנץ היום ובשבוע שעבר אמר שהבנייה של בתים של פלסטיניים באזור C הוא לא סוף פסוק, יהיו עוד כאלה. הקואליציה באה גם כדי לתרום".

"אני יושבת בתוך קואליציה שבאה לתקן את עוולות שלטונו של בנימין נתניהו. בנימין נתניהו עסק במהלך שנים רבות במימוש שלטונו על חשבון האג'נדות החשובות ביותר, הקואליציה באה כדי לתקן. להגיד שזה קל לי? לא קל לי. גם בהצבעה על חוק האזרחות היה לי קשה ולא רק לי. רציתי לדבר על קורונה, שומעים בתקשורת על זה ששנת הלימודים לא תפתח אולי בספטמבר כי יש את חגי תשרי. במערכת בתי הספר הערביים אין חגי תשרי ולכן אני קוראת מכאן לשרת החינוך לפתוח את מערכת החינוך הערבית כסדרה", אמרה לסיום דבריה.