אל מוקד משרד החקלאות הגיעה תלונה חריגה על חשד להחזקה של דג טורף באחת מבריכות הנוי הנמצאות במרכז קניות בשפלה. כאשר המפקחים האחראיים על התחום הגיעו למקום הם נדהמו לגלות כי דג טורף, מסוג תנין באורך של מטר, שוחה בבריכת הנוי. תלונה שהגיעה למשרד קדם אירוע שהתרחש כמה ימים קודם לכן, במהלכו ננשכה אישה שהכניסה את ידה לבריכה. צפו בדג הטורף שוחה בבריכת הנוי: 

לנוכח הסכנה בהמשך החזקתו בבריכה, הוחלט לתפוס את הדג באופן מיידי באמצעות ציוד מיוחד, אך אנשי משרד החקלאות עדיין מבולבלים – כיצד הגיע הדג אל הבריכה. בימים אלו מתקיימת חקירה מעמיקה של העוסקים בתחום במטרה לגלות מי האחראי להצבת הדג הטורף במיקום הבעייתי, כאשר ככלל, על פי תקנות הדיג, חל איסור של החזקת דג זה בישראל.

על פי הדיווח של משרד החקלאות מדובר בדג תוקף שיכול אף להרוג בן אדם. הוא ניזון בעיקר מדגים ועופות מים, ויכול להגיע עד לאורך של שני מטרים. שמו של דג התנין ניתן לו בשל חרטומו, הדומה לזה של תנין, מקורו הוא במקווי מים מתוקים באמריקה הצפונית, והוא אינו רגיל כלל לתנאי מזג האוויר של ישראל. 

הממונה על פיקוח ואכיפה באגף הדיג, חגי נויברגר, התייחס לנושא: "חשוב להזכיר כי על פי תקנות הדיג החזקת דגים אסורים היא עבירה פלילית. החזקת מיני דגים אסורים מהווה איום לפגיעה במגוון האקולוגי בישראל ובאדם, ובמקרה זה ממש סכנה מוחשית וברורה לשלום הציבור". כמו כן, במשרד החקלאות פונים לציבור: נתקלת בחשד להחזקה של דגים אסורים? פנו כבר עכשיו למוקד משרד החקלאות 6016*.