שר המשפטים גדעון סער אמר הערב (שני) בראיון שערך בחדשות 12 כי הקמפיין נגדו ברשתות החברתיות, הנושא את הסיסמה "למה גדעון סער התפטר ב-2014", הוא "קמפיין הכפשה של אנשי נתניהו. הוא מאורגן וממומן, הם מנסים לנקום בי, כי הם יודעים טוב מי אחראי לזה שנתניהו איבד את השלטון". 

מנגד, בליכוד העדיפו לשלוח תגובה עוקצנית לדברי סער, ללא הכחשה או אשרור הדברים, וכתבו בטוויטר כי "גם בלי משקפיים גדעון סער רואה שהוא לא עובר את אחוז החסימה".

הנושא העיקרי אליו התייחס סער, הוא משבר הקורונה שהתחדש, והטיפול השנוי במחלוקת של הממשלה בו. "יש מאבק לצמצם תחלואה, למנוע תמותה, החיסון השלישי ששיראל קיבלה היה ראשונה בעולם, ועכשיו הורדנו את הגיל ל-50 כדי לבלום תחלואה ושלא ניגרר לסגר. סגר הוא רק מוצא אחרון, ועדיף שלא נגיע למקום זה".

"בנט ראש ממשלה טוב, עושה עבודה טובה, מסור מאוד, באמת משקיע את כל כולו בתפקיד הזה. אנחנו אחראים באופן משותף למדיניות הממשלה, כל ההאשמות האלה הן האשמות סרק, אסור להיכנס לחיכוכים, לעמוד ביחד, כמו שאנו עושים", הבהיר.

השר הגיב גם לחילוקי הדעות שהתגלעו בין חברת מפלגתו, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לבין חלק מחברי מפלגתו והממשלה: "יש דעות שונות בתקווה חדשה, אני מעודד את הפלורליזם. היא לא דיקטטורה, אני לא מכתיב קו לכולם, זה קיים במפלגות אחרות, לא אצלנו".אני והשר אלקין הצבענו באופן מסוים, ושאשא ביטון הצביעה באופן אחר".

בניגוד לדברי שרת החינוך, אמר כי "אני בעד חיסונים בבתי הספר, בהחלט, אני חושב שהדבר הזה חשוב. אני חשבתי שאפשר ללכת להקשחה נוספת בסוגיית ההתקהלויות. לא מאמין שבין סגר למצב הנוכחי אין מדרגת ביניים".

יפעת שאשא-ביטון (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יפעת שאשא-ביטון (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בעניין רציחתו של סאהר איסמעאיל, חבר מפלגתו של סער, אמר כי "שוחחתי במהלך היום עם מפכ"ל המשטרה, אין לי מושג מה היה שם. מאמין שהמשטרה תעשה הכל כדי לפענח את הרצח המזעזע הזה, זה רצח של חבר מאוד מאוד קרוב שלי. אתמול הוא כתב לי שב-8 וחצי הוא יקבל חיסון שלישי, הוא לא קיבל בסוף חיסון שלישי אלא 20 כדורים".

"זה רק ממחיש פעם נוספת לאן הגענו באלימות בדגש על אלימות בחברה הערבית והדרוזית", הוסיף, "השב"כ צריך להתערב באלימות במגזר הערבי, מי שזה מאמין שזה יקרה שם ולא יגלוש לכלל החברה לא יודע מה הוא מדבר. החברה מתפוררת מבפנים כתוצאה מהאלימות".

בסוף דבריו, הבהיר סהר כי הוא נחוש בדעתו להעביר את החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה "כדי להבטיח עתיד טוב יותר של ישראל. רה"מ היה מודע לחוק, ונתן אור ירוק להנחייתי למשרד משפטים לגבש הצעה זו, אביא הצעה זו במושב החורף של הכנסת".