קל גב

אל הקולקציה החדשה של קל גב, שידועה בשילוב בין טרנדיות לנוחות ומערכת גב מרופדת, מצטרף השנה "המארז המושלם". המארז כולל תיק אורתופדי X BAG בעל פטנט עולמי, כך שאפשר לבחור אם ללכת עם מערכת הגב הקלה או להרכיב בקלות את הטרולי; עגלת נשיאה TROLLEY בעיצוב ארגונומי; קלמר מתרחב עם רוכסן להגדלת הנפח; קופסת אוכל עם כיסוי תרמי; ובקבוק שתייה עשוי TRITAN עם כיסוי תרמי.

דריה, עולה לכיתה א': "אני ממש אוהבת את התיק שלי. במארז יש את כל מה שאני צריכה לבית הספר. אני אוהבת את הציור של החד־קרן ואת הצבעים והנוצצים. שמתי את התיק על הגב והוא נוח, אבל אמא אומרת שכדאי לי ללכת עם הטרולי, שגם הוא נוח. הקלמר גם מושלם, ואני רוצה לקנות כבר טושים".

מחיר: 449 שקל

ג'אנספורט

מותג תיקי הגב האמריקאי מציע קולקציה שכוללת אייקונים חדשים, פיצ'רים והדפסים שמתכתבים עם הטרנדים העולמים. בנוסף, התיק מגיע עם אחריות לכל החיים, אלמנט ייחודי בתחום.

מיה, עולה לכיתה י': "אני אוהבת את התיקים של ג'אנספורט, גם לאחיות הגדולות שלי היה תיק שלהם בתיכון. השנה החלטתי שבא לי תיק קלאסי שיתאים לבית ספר וגם לשעות אחר הצהריים. בחרתי תיק גב שחור מבריק מעט עם תחתית עור מבריקה. לתיק יש תא למחשב נייד, תא קדמי עם ארגונית וכיס צדדי לבקבוק".  

מחיר: 329.90 שקל

LIMON של זאוס

תיקי הגב של המותג LIMON האירופי עשו עלייה. הם מיוצרים מבדים ממוחזרים ומבקבוקי פלסטיק ומאושרים למחזור על פי התקן הגלובלי GRS. התיקים בעלי חלוקה פנימית נוחה והבדים חסינים למים.

יובל, עולה לכיתה י"ב: "בשנה האחרונה התחברתי לקיימות, שהוא הנושא הכי חם בעולם, ומכירה את התיקים של LIMON מכל מיני דפים באינסטגרם שאני עוקבת אחריהם. בחרתי בתיק בצבע ניטרלי בגלל שאני לא מחליפה תיק בכל שנה ובא לי משהו שייראה בוגר. כדאי לדעת שבתיק יש תא נפרד מרופד למחשב שזה מאסט וגם תא נסתר".

מחיר: החל מ־300 שקל

מודן

התיק האורתופדי של מודן מגיע עם מערכת אורתופדית Air Flex Bag עם כריות לשכמות ולגב תחתון ומערכת גב כפולה, המאפשרות שילוב עגלת הטרולי בתוך התיק והפיכתו מתיק רגיל לתיק Smart Trolley. התיק קל (940 גרם), עם שלושה תאים ובד דוחה מים.

יהלי, עולה לכיתה ג': "התיק גדול, נוח וקל, למרות שהכנסתי בו כמעט את כל ספרי הלימוד. הכתפיות נוחות, יותר מאשר בתיקים של השנים הקודמות. התא הגדול מרווח, אבל בתא האמצעי אין הרבה מקום. חוץ מזה, אהבתי את הציור".

מחיר: תיק גב - 220 שקל,
Smart Trolley - 289 שקל

תיק מותג SMART, רשת חצי חינם. מחיר: 119.90 שקלים (צילום: באדיבות סירקה מכשירי כתיבה בע''מ)
תיק מותג SMART, רשת חצי חינם. מחיר: 119.90 שקלים (צילום: באדיבות סירקה מכשירי כתיבה בע''מ)

SINCE 99

תיקי SINCE הטבעוניים של המותג עמנואל, מתאימים לבני נוער ולסטודנטים. הם עשויים מחומר דמוי עור, בעלי בטנה פנימית מכותנה, תא אחורי עם סגירת מגנט, שני תאים חיצוניים בצדדים ותא מרכזי המתאים למחשב נייד.

גל, עולה לכיתה י"ב: "כבר שנתיים שאני טבעונית ומקפידה לקנות רק מוצרים טבעוניים. אני לא יודעת כמה זמן נהיה בפועל השנה בתיכון, אבל היה לי חשוב לבחור תיק טרנדי ונוח. הוא גדול יחסית ולא מחולק להרבה תאים, בדיוק כמו שאני אוהבת. גם הסגירה שלו מגניבה".

מחיר: 289 שקל, להשיג ברשת ובאתר עמנואל

YOLO

המותג YOLO מציע השנה תיקים לכל הגילאים: מתיק לגן ועד תיקי גב ותרמילים לתיכון, והכל בעיצובים ייחודיים ובטכנולוגיות חדשניות מבית קל גב. לילדי הכיתות הנמוכות מוצע ילקוט XBAG, תיק אורתופדי עם עגלה ניתקת. התיק קל מאוד, ויש לו תא אוכל מבודד, כיסוי לגשם, תא לבקבוק וחיבור לידית נשיאה שנמכרת בנפרד.

אריאל, עולה לכיתה ב': "בחרתי ילקוט בעיצוב מגרש כדורגל, כי אני ממש ממש אוהב לשחק. יש לתיק מלא תאים לכל הדברים שאצטרך, ואפילו תא לאוכל. התיק נעים מאוד ואני אוהב את זה שהוא מרגיש כמו דשא".

מחיר: 279 שקל לתיק. תוספת לעגלה: 99 שקל

ילקוט כדורגל, YOLO. מחיר: 279 שקלים (צילום: צילום YOLO)
ילקוט כדורגל, YOLO. מחיר: 279 שקלים (צילום: צילום YOLO)

CABAIA של סוואג

המותג הצרפתי יצא עם תיקים בשלושה גדלים ומגוון צבעים, לכולם מבנה בסיסי זהה: פתיחה רחבה שמאפשרת גישה נוחה, רוכסנים איכותיים ובד ניילון נגד מים. כל תיק גב מגיע עם כיס חיצוני צבעוני נוסף, כך שאם מיציתם את הצבע, אפשר להחליף אותו בקלות. אפשר לרכוש כיס צבעוני בנפרד ואפשר להשתמש בו גם כתיק לפריטים קטנים.

תומר, עולה לכיתה י': "חיפשתי תיק עם לוק שונה מכל המותגים הקבועים שאני רואה בבית הספר. רציתי צבע בולט, אבל שלא ייראה כמו פריט של בנות. הלכתי על תיק כחול עם כיס אדום. התיק נוח, הוא מרובע וקל להכניס בו כל מה שצריך. אני לא יודעת אם אחליף את הכיסוי החיצוני, אבל כיף לדעת שאפשר".

מחיר: החל מ־279 שקלים, להשיג באתר SWAGG.CO.IL

STREET ART 

אומנות רחוב, גרפיטי ועולם הקומיקס הם מהות המותג STREET ART מבית קרביץ, שכולל עיצובים שמתאימים לילדים ובני נוער. בתיקים יש יציאת אוזניות ו־USB מובנה בצד התיק, כבל הטענה ומטען POWER BANK. לתיק עשרה תאים, שניים מהם גדולים ומרווחים, שרוול פנימי מיוחד למחשב נייד, תא לבקבוק מים, תא עליון לדברים קטנים, תא פנימי מרושת, שלושה תאים חיצוניים לשליפה מהירה, תא נסתר נגד גניבות, גב מרופד עם פתחי אוורור ומחזירי אור מובנים. 

עמית, עולה לכיתה ה': "התיק ממש יפה וגבוה. הציור של הקראטה משך אותי כי הוא מזכיר לי פוסטר שראיתי. לתיק יש פלאג USB שזה מעולה, כי בשנה שעברה נתקעתי בלי מפתח לבית ובלי בטרייה בנייד. חוץ מזה התיק יציב, יש לו תמיכה נוחה בגב והידיות לא מכאיבות".

מחיר: 269 שקל

גרופי

למותג הטרנדי INWAY יש קולקציה חדשנית של תיקים שפותחו מתוך מחשבה על צורכי בני הנוער. הדגש הוא על נוחות בסידור התיק, שמתבטאת בחלוקה לשלושה תאים: תא גדול לספרים, תא בינוני למחברות ותא נפרד וקטן לאוכל, כיס צדי לבקבוק וכיס נוסף קטן לנייד, מפתח ועוד.

ליאור, עולה לכיתה ה': "התיק נוח לנשיאה על הגב, התאים שלו גדולים והוא ממש חמוד. הצלחתי להכניס אליו את כל מה שאני צריכה לבית הספר. הדמות של הדוב על גבי התיק לא נראית ילדותית בכלל, יש לו פרווה והיא נעימה ממש. אהבתי".

מחיר: 249.90 שקל

תיק פנדה. מחיר: 249.90 שקלים (צילום: סטודיו גרופי מתנות)
תיק פנדה. מחיר: 249.90 שקלים (צילום: סטודיו גרופי מתנות)

דלתא

שיתוף פעולה ראשון בין דלתא ל־YOLO הוליד קולקציית חזרה לבית הספר אופנתית לבני נוער.
לוסי, עולה לכיתה ג': "אני הכי אוהבת את הדברים המיוחדים של YOLO, אז שמחתי לקבל את התיק. הוא ממש יפה ומתאים לקלמר שלהם בול. אהבתי שהוא בצבע כסף, כמו חלל כזה, ויש גם ורוד ותכלת. התיק לא גדול ולא כבד ויש בו מקום להכל, וגם תא סודי שזה פגז".

מחיר: 129.90 שקל, להשיג בחנויות ובאתר Delta.co.il

תיק YOLO, דלתא. מחיר: 129.90 (צילום: דנה קרן)
תיק YOLO, דלתא. מחיר: 129.90 (צילום: דנה קרן)

סקופ

רשת SCOOP השיקה תיקי בית ספר בעיצובים מיוחדים ובצבעים פרקטיים של זית, אפור, כחול, שחור ועוד. בתיקי הגב יש תא אחסון רחב ותאים קטנים לטובת הציוד הנלווה.

אלמוג, עולה לכיתה י': "אני לא מתעניין במותגים ומה שחשוב לי זה שהתיק יהיה נוח, פרקטי ובמחיר טוב. התיק של סקופ ממש אחלה. הוא גדול, אפשר להכניס בו הכל, הוא נוח לנשיאה על הכתפיים, ויש לו צבעים סבבה".

מחיר: 39.90־99.90 שקל, להשיג בסניפי הרשת ובאתר\

FILA

מותג הספורט מציע קולקציית תיקי גן ובית ספר בעיצובים אופנתיים, בצבעים חלקים או בהדפס טאי־דאי, כשבמרכז הלוגו.

ליאן, עולה לכיתה ט': "בחרתי דגם בגוון ורוד פסטל עם פאץ' מסיליקון של הלוגו מקדימה, כך כולם מזהים את המותג. אפילו הרוכסנים של התיק מהממים ויש עליהם את הלוגו בוורוד ולבן על זהב. חוץ מזה התיק ממש נוח. יש לו תא גדול ותא חיצוני קטן יותר, בצד יש כיסים עם גומי שמתאימים לבקבוק".

מחיר: תיקי גן - 149.90 שקל, תיקי בית ספר - 199.90־229.90 שקל.

תיק FILA. מחיר: 199.90 שקלים (צילום: יחצ)
תיק FILA. מחיר: 199.90 שקלים (צילום: יחצ)

חצי חינם

רשת החנויות מציעה את תיק 2in1 בעל שני תאים גדולים ותא גדול שיכול לתפקד כתיק פנאי נפרד עם כתפיות שאינן אורתופדיות ושני תאי צד. התיק קל משקל, הגב ארגונומי והרצועות המרופדות עשויות מחומרים מאווררים.

עלמה, עולה לכיתה ג': "אהבתי את הצבע הוורוד והתכלת והציורים יפים. יש פה גם ציורים שנראים קצת כמו המבורגר, שזה מצחיק. התיק טוב ומתאים לי, כי הוא נוח ויש לו תאים לכל הספרים והמחברות וגם תא גדול לאוכל מקדימה ולבקבוק מים בצדדים".

מחיר: 99.90 שקלים, בסניפי רשת חצי חינם

Discovery

התיקים של המותג DISCOVERY מתאימים לקהל הבוגר יותר ומגיעים בנפח 22 ליטרים שמתאים למחשב נייד בגודל של עד 15.6 אינץ'. התיקים עשויים בד באיכות גבוהה, דוחה מים וקל משקל. הם כוללים חיבור USB לטעינה, גב ורצועות מרופדות ומאווררות, חגורת מותניים וחזה להתאמה נוחה, כיס אחורי, כיס נשיאה לטלפון ותא סודי לארנק ודברי ערך.

גולן, עולה לכיתה י"ב: "בשנה הקרובה נשתמש יותר במחשבים ניידים מאשר בספרים. התיק מרופד היטב ומספק הגנה מאוד טובה למחשב הנייד. חוץ מזה יש לי עוד מלא מקום למחברות ולשאר הדברים. ובלי שום קשר, הוא גם מעולה לטיולים".

מחיר: 210 שקל

תיק התיקים

תיקי הגב של המותג Stories כוללים תא מרכזי, תאים קטנים פנימיים, תא קדמי מרווח ושני תאים בצד לבקבוקים. הם מגיעים בצבע ורוד, ירוק, ג'ינס, אפור בהיר ועוד.

אופיר, עולה לכיתה י"א: "התיק מאוד נוח. יש לו סגירה מלמעלה, כך שקל לגשת לכל הדברים שמאוחסנים בפנים. הידיות מלמעלה נוחות, ואפשר לחבר ולתפוס אותן. הכתפיות לא עבות, אבל נוחות. הוא מלבני, כך שנוח להכניס לתוכו קלסרים ודברים גדולים, ואהבתי את צבע הג'ינס".

מחיר: 99 שקל

NEXT

מותג האופנה הבריטי מציע ליין תיקים לילדי הגן ובתי הספר, בהתאם לטרנדים העולמיים השולטים, בין השאר אפשר למצוא תיקים באיורים מתוקים ובהדפסי טאי־דאי.

אמא של לורן, בת שנתיים: "חיפשתי תיק שיתאים לגן, אבל שלא ייראה מגוחך כשאני נושאת אותו עליי. ויתרתי על נסיכות ודמויות של חיות והלכתי על טאי־דאי. גם מגניב וגם בצבעוניות שמחה שמשדרת שזה תיק של ילדים. התיק עצמו נוח, הרצועות נמתחות, התאים מרווחים, כך שאפשר להכניס כל מה שצריך, והכי חשוב, יש בו תא חיצוני למפתחות וארנק – ממש נוח".

מחיר: 40־150 שקל

תיק גן, NEXT. מחיר: 83 שקלים (צילום: יחצ חול)
תיק גן, NEXT. מחיר: 83 שקלים (צילום: יחצ חול)

סקיפ הופ

לסקיפ הופ קולקציית תיקי גן עם איורים מעולם החיות: למה, ג'ירפה, פלמינגו, קרנף, פרפר, שועל ועוד. יש להם בד עמיד, כיס צדדי מרשת, תא לנשנושים ודברים קטנים, וכיסים נוספים לאחסון. הכתפיות מרופדות ומותאמות לילדים ואפשר להתאים לו בקבוק מים.

לורן, בת 4: "בחרתי תיק בצורת נמר, כי הוא הכי יפה בעיניי ויש לו אוזניים מגניבות. קל להכניס בו את בקבוק המים שלי בצד. ואמא של לורן מוסיפה שהתיק "מרווח ונוח לארגון".

מחיר: 84.90 שקל, להשיג ברשת קרטרס

תיק גן, סקיפ-הופ מחיר: 84.90 (צילום: אסף לוי)
תיק גן, סקיפ-הופ מחיר: 84.90 (צילום: אסף לוי)