אנשים שמבססים את הערך העצמי שלהם על הצלחתם הכלכלית נוטים לקיים מערכות יחסים רומנטיות פחות מספקות, בלי קשר למצבם הכלכלי. כך עולה מממצאי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Social and Personal Relations. "בעיות הקשורות בכסף מהוות את אחד הגורמים הנפוצים ביותר למתח בתוך מערכות יחסים רומנטיות", טענו החוקרים מאוניברסיטת באפלו שבניו יורק, אוניברסיטת טקסס ואוניברסיטת הארוורד.

עם זאת, בניגוד למחקרים קודמים, הם ביקשו לבדוק האם הנטייה של האדם לבסס את ההערכה העצמית שלו על הצלחתו הכלכלית יכולה לנבא היווצרות קונפליקטים כלכליים בתוך מערכות יחסים. לצורך כך, הם בדקו את הערך העצמי של מאות אנשים נשואים או כאלו הנמצאים במערכות יחסים מחייבות, וגם את תדירות חילוקי דעות עם בן או בת הזוג ועד כמה הם מרוצים ממערכת היחסים שלהם.

הממצאים חשפו כי ככל שהמשתתפים ביססו את הערך העצמי שלהם על כמות הכסף שהם מרוויחים - היו להם יותר סכסוכים כלכליים תכופים עם בן או בת הזוג, מה שהוביל לשביעות רצון נמוכה יותר ממערכות היחסים הרומנטיות שלהם. החוקרים העריכו כי הסיבה לכך טמונה, בין היתר, בכך שאלו שמקדישים יותר תשומת לב לכמות הכסף שהם מרוויחים - מעדיפים לרדוף יותר אחר כסף מאשר לדאוג למערכת היחסים ולצרכים של בן או בת הזוג. עם זאת, למרבה הפלא, החוקרים מצאו כי הממצאים לא קשורים כלל למצב הכלכלי של הזוג.