"גל הצתות שמבצעים ברוב המוחלט - ערבים": גל השריפות המשתוללות באזור הרי יהודה ומסביב לירושלים גובה נזקים רבים מתושבי האזור, ואף מעלה את החשש מפגיעות בנפש. יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שוחח הבוקר (שני) על הנושא עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM: "יש ניסיונות השתקה והסתרה של המעשים אלה, ערבים גורמים להצתות".

"עצוב", אמר סמוטריץ' בפתח דבריו. "נדמה לי שבנט פעם אמר 'מי שאוהב את הארץ הזאת, לא שורף אותה', ומטעמי זהירות, עד שיתברר, לא נתעלם מכך שיש פה גל הצתות. את ההצתות האלו מבצעים ערבים. ברור שאלו הצתות של ערבים. יש בעניין השתקה והסתרה, ומבקשים לטמון את הראש בחול כמו יען, ולא מספרים לנו שיש ערבים שהם שותפים לגרועים שבאויבנו ומנסים להילחם בנו".

שריפה בהרי ירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)
שריפה בהרי ירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)

"ההצתות הן טרור לכל דבר ועניין. הוא מסכן חיים, גורם להשקעת משאבים עצומים וגורם לנזקים ושיקום של עשרות שנים. לצערנו, המערכת לא מתייחסת לזה כטרור, לא מפעילה את השב"כ ואנשי הביטחון כדי לתפוס את המציתים ולבוא איתם חשבון", הוסיף יו"ר הציונות הדתית. "אין לצערי מספיק מוטיבציות למערכת לשים את ידם על האנשים, ושוב זה נובע מאיזושהי הדחקה. זו פצצת זמן ביטחונית ואסטרטגית, אם לא נטפל בהם היום", הוסיף.